Max Biaggi mindig képes a meglepetésre. Miután a négyszeres világbajnok július 31-én bejelentette, hogy saját akaratából a szezon végén, négyévnyi közös munka után elhagyja a gyári Yamaha-alakulatot, kedden azzal keltett feltűnést, hogy aláírt az olasz Pramachoz. Biaggi tehát 1998 után újra privát alakulatnál versenyez, ráadásul Rossihoz hasonlóan az öthengeres RC211V-n száguld.
A Honda nem ismeretlen Biaggi számára, hiszen az 1991 óta tartó pályafutása alatt három szezonban az aranyszárnyasok alkalmazottja volt. És nagyon sikeresek voltak együtt! 1993-ban ugyan még a 4. helyen végzett a 250-es kategóriában, 1997-ben azonban a mérnökzseni Erv Kanemoto támogatásával negyedliteres világbajnok lett. 1998-ban majdnem a lehetetlen is sikerült a Biaggi, Kanemoto párosnak: a privát NSR 500-as nyergében Biaggi szinte az utolsó pillanatig rettegésben tartotta az ötszörös világbajnok Michael Doohant.Biaggi választása mégis meglepő, hiszen emiatt visszautasította a Ducati gyári ajánlatát. A római azonban nem véletlenül nem fogadta el a felkérést. "Nem akartam második számú pilóta lenni Troy Bayliss mellett, és szerintem az új Ducati jövőre még nem lesz ütőképes”– mondta Biaggi, aki szívesen ment a Pramachoz. Ám ez nem meglepő, hiszen majdnem 2 millió eurót keres jövőre. "Két hondás alakulat keresett meg: a Pons és a Pramac. A választásom egyik oka, hogy olasz a csapat, a másik, hogy leszerződtették Giovanni Sandit, aki 1994 és 1996 között már volt a technikai igazgatóm, a harmadik pedig, hogy a Pramacnak remek kapcsolatai vannak a Hondával, miután az egyik elektrotechnikai alkatrész beszállítója. Ezért bízom nagyon a csapatban” – nyilatkozta Mad Max, aki hondásként 43 nagydíjon 8 győzelmet és 7 pole pozíciót szerzett.