Rácz: a 13-as jegyében

Vágólapra másolva!
2002.08.18. 21:43
Címkék
A pole pozícióból induló Marco Werner szerezte meg a győzelmet a Porsche Michelin Szuperkupa hungaroringi viadalán. A német versenyző jól csípte el a rajtot, és amíg az ellenfelek pozícióharcot vívtak mögötte, ő szépen elsomfordált tőlük.
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A német Marco Werner már a rajt után az élre állt, és végig vezetve nyerte meg a Porsche Michelin Szuperkupa hazai viadalát
A győzelmét egyetlen pillanatig sem veszélyeztette senki – még az is belefért, hogy a viadal vége felé az autó oldalát végigcsúsztatta a gumifa-lon – , simán nyerte meg a viadalt Davison és a harmadik helyet az utolsó kanyarban megszerző Ortelli előtt.
A magyarok közül a fiatal Rácz István volt a legeredményesebb: a 17. helyről rajtolva a 12. pozícióba jött fel. Öt körön keresztül föltartotta az előtte lévő boly, amelynél gyorsabb volt bár, de annyival nem, hogy simán kikerülje. Az ötödik körben az előtte haladó Seefried hibázott, és Rácz ki tudta ugyan kerülni, de közben egyvalaki elment mellette, és visszacsúszott a 13. pozícióba. Ezek után már nem tehetett túl sok mindent, se előtte, se utána nem volt senki: behozta az autót azon a helyen, amelyen tavaly is végzett. Nem mondható tehát, hogy a 13-as szám szerencsétlen lenne számára.
"A bajnokságban az előttem lévők közül négy versenyző eredménye nem számít bele a pontversenybe, úgyhogy a kilencediknek járó pontot kaptam meg – mondta Rácz. – Ahhoz képest, hogy milyen rosszul kezdődött a hét vége, hogy mennyit küszködtünk a beállításokkal, a versenyen már nem volt gondunk. Úgy néz ki, nekem ezek a tizenharmadik helyek járnak a Hungaroringen...”
A Rácz elől rajtoló Barta Attila legfőbb célja az volt, hogy karcmentesen vigye célba a VIP-autót, és ez sikerült is neki, méghozzá azon a helyen, ahonnan rajtolt, vagyis a 16. pozícióban. Bódis Kálmán egy pozícióval előrébb végzett, mint ahonnan elindult – tizenkilencedikként intette le a kockás zászló.
Porsche Michelin Szuperkupa, 8. futam, Hungaroring

Az élcsoport: 1. Werner (német) 28:26.500 (átlag: 134.156 km/óra), 2. Davison (ausztrál) 1.938 mp h., 3. Ortelli (monte-carlói) 6.008 mp h., 4. Peter (osztrák) 6.336 mp h., 5. Zampedri (olasz) 9.386 mp h., 6. Sauvage (francia) 10.920 mp h., ...13. Rácz István (magyar) 26.159 mp h., ...16. Barta Attila (magyar) 44.335 mp h., ...19. Bódis Kálmán (magyar) 1:08.250 p h.
A bajnokság állása: 1. Ortelli 110 pont, 2. Zampedri 90, 3. Werner 82, 4. Henzler (német) 77, 5. Bouchut (francia) 74, 6. Peter 72, ...16. Bódis Kálmán 22, 17. Rácz István 21
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik