Kétséges az Arrows indulása

Vágólapra másolva!
2002.08.12. 21:08
Címkék
Még négy nappal a 17. Formula–1-es Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt sem lehet tudni, hány csapat vesz részt a mogyoródi megméretésen. Az Arrows-istálló vezetősége ugyanis ismét azzal fenyeget, hogy nem indul a Hungaroringen rendezendő viadalon, és a kamionjai még nem indultak el a leafieldi gyárból.A résztulajdonos-váltás előtt álló gárda még mindig nem tudott megegyezni a Morgan Grenfell bankcsoporttal, amely akadályozza Tom Walkinshaw csapatfőnök próbálkozásait. A Sunday Mail című brit lap szerint az Arrows dolgozói nem kapták meg a múlt heti fizetésüket, és a csapat még tartozik 1.6 millió dollárral a Cosworth gyárnak a motorok részletéből. Az újság azt is feltételezi, hogy a nemrég szabadügynökké váló Heinz-Harald Frentzen sem kapta meg járadékának egy részét.
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Könnyen lehet, hogy a hét végén nem láthatjuk a narancs-fekete Arrows-Cosworthokat, Schumi viszont biztosan indul a Ringen (Fotó: afp)
Ha a csapat kamionjai kedd éjszakáig nem indulnak útnak, kérdéses lesz a Budapestre érkezésük, amelyet az Európa-szerte tomboló időjárás is késleltethet. A viadal elmulasztása nem csupán a szabálykönyben feltüntetett félmillió dolláros bírsággal jár, hanem a jövő évi utazási támogatás elvesztésével is, amely 12-14 millió dollárra rúg.
Ezek ismeretében Walkinshaw legkisebb gondja Frentzen pótlása, amelyről Sebastien Bourdaist, a Formula–3000-es nemzetközi sorozat éllovasát már lebeszélte. Az Arrows vezetője úgy véli, sokkal fontosabb Bourdais előmenetele szempontjából az F3000-es bajnoki cím, mint egy esetleges beugró szerep az F1-ben. A talán nem is létező állás két esélyesévé Fernando Alonso és Jos Verstappen vált, a holland még perben áll a csapattal, de menedzsere úgy véli, a dolgot gyorsan megoldhatják, és így Verstappen péntekre rajtra kész lesz. Ha nem sikerül elintézni az ügyet, akkor kerül a képbe Alonso.
A Minardinál Alex Yoong helyettesítése a téma, a malajziai pilóta ugyan eljön Magyarországra, de még nem tudni, hogy a volán mögé ülhet-e. Paul Stoddart, a Minardi csapatigazgatója hétfőre ígérte, hogy dönt a második számú pilótája ügyében, de lapzártánkig nem érkezett hír a team faenzai bázisáról. "Mindenképpen ott leszek a Hungaroringen, mert ez a kötelességem. Csak azt nem tudom, milyen minőségben” –fogalmazott a hét végén Yoong, aki az idén már háromszor maradt el a kvalifikációs szintidőtől a szombati hivatalos időmérő edzéseken.

A milánói La Gazzetta Dello Sport szerint a bejelentés kedd reggelre is elcsúszhat, de a lap szerint biztos, hogy a brit Anthony Davidson indul a Magyar Nagydíjon. A BAR-istálló tesztpilótája hétfőn reggel üléspróbán vett részt a csapat központjában, így a Minardi már felkészült a bevetésére. A Gazzetta szerint Yoong vasárnap este közölte Stoddarttal, hogy nincs önbizalma, kedvét szegte a legutóbbi, Német Nagydíjon elszalasztott rajtlehetőség. Stoddart ezután hívta Davidsont, aki már várta a lehetőséget. Ugyancsak a Gazzetta írta, hogy Bryan Hertának sem kell lemondania a lehetőségről, az Olasz GP után – tehát az Egyesült Államok Nagydíján is – már ő vezetheti a 22-es rajtszámú Minardi-Asiatechet.
A BAR eddig csak egy olyan pilótát nevezett meg, aki nála versenyez jövőre, méghozzá Davidson honfitársát, Jenson Buttont. Jacques Villeneuve-vel még folynak a tárgyalások, David Richards csapatfőnök csak akkor szeretné megtartani a kanadait, ha az belemegy évi 14 millió fontos fizetésének drasztikus csökkentésébe. Villeneuve-öt Gerry Forsythe Cart-csapattulajdonos invitálta a tengerentúli sorozatba, hogy az utolsó olyan évben, amikor még főszponzora, egy dohánygyár támogathat autóverseny-csapatot, legyen egy sztár az istállójában. "Jacques-nak kell döntenie, ha úgy gondolja, hogy egy évet szívesen kihagy, és átmegy Amerikába, megteheti, mi addig az autó fejlesztésére törekszünk. A Jacques-ra költendő pénzünket így hasznosítani tudjuk, míg ő a British American Tobacco egyik legkedveltebb tengerentúli márkáját reklámozhatná az utolsó lehetséges évben. Szeretném, ha így történne, a Magyar Nagydíjon még beszélünk erről” – fogalmazott Richards, majd hozzátette, augusztus végéig választ vár Villeneuve-től. Craig Pollock, Villeneuve menedzsere elképzelhetetlennek tartja pártfogoltja átigazolását, igaz, ő jelenleg egy amerikai befektetőcsoporttal a háta mögött az Arrows megvásárlására törekszik. "Minél tovább húzódik az Arrows ügye, annál olcsóbban jutunk hozzá a csapat részvényeihez” – mondta Pollock.
A BAR-csapat Bridgestone abroncsokat használ, akárcsak a Ferrari, amelynek autójában tavaly Michael Schumacher itt ünnepelte nemcsak a futamgyőzelmet, hanem negyedik világbajnoki címét is. Azóta újabb trófeát gyűjtött be a német, csapata azonban még vár az összetettbeli diadal matematikai bebiztosítására. Ez abban az esetben is megtörténik a Hungaroringen, ha a Williams egy ponttal többet szerez a Ferrarinál.
A gumik nagyon fontosak a ringen, hiszen a pálya a ritka kihasználtság miatt poros és csúszós eleinte. A vasárnapi versenyre azonban már megnő a tapadás, és az augusztus közepén általában tapasztalt meleg miatt a michelinesek az esélyesebbek. Azonban úgy tűnik, hűvösebb lesz, mint általában, ami a Bridgestone malmára hajtja a(z eső)vizet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik