A vasárnap kora délután befejeződött 52. Finn-ralit a verseny a hagyományainak megfelelően északi pilóta, ezúttal Marcus Grönholm nyerte meg, aki így sorozatban harmadszor emelhette magasba hazai közönség előtt a győztesnek járó trófeát.
A Finn-ralit megnyerô Marcus Grönholm tovább növelte elônyét az összetettben (Fotó: AFP)
A Finn-ralit megnyerô Marcus Grönholm tovább növelte elônyét az összetettben (Fotó: AFP)
A Peugeot 206 WRC-t kormányzó pilóta jókora fórral kezdte meg a rali utolsó napját, ugyanis előbb (pénteken) két csapattársával, Richard Burnsszel és Harri Rovanperäval elhúzott a többiektől, majd (szombaton) kihasználta, hogy Burns egy hatalmas ugratást követően jelentős másodperceket vesztett, illetve Rovanperä a jobb első futóművét tropára zúzva kiállni kényszerült. A 2000-es esztendő világbajnoka ennek megfelelően fikarcnyit sem kockáztatott vasárnap, amit ékesen bizonyít, hogy a legjobb eredménye egy második hely volt – azt is a legutolsó etapon sikerült elérnie –, de ezzel együtt is mindössze hét másodpercet vesztett az összetettben őt üldöző Burnsszel szemben. A komoly harcok tehát a hátsóbb helyekért folytak. A nap nyitó szakasza például a szombat estére feltámadt Markko Märtin remeklését hozta, az észt pilóta az akkor még reménykedő Burnstől három tizedmásodpercre lemaradva a második lett, de nála is "nagyobbat dobott” az egyelőre még sehol sem jegyzett Jani Paasonen, aki Mitsubishi Step 2 Lancerjével a negyedik legjobb időt produkálta. Érdekesség, hogy ezen a távon a Peugeot-k egyeduralma miatt sokat siránkozó Colin McRae csak a 11. helyre kormányozta be a Ford Focust. A brit a következő etapon javított – 3. lett –, miközben ismét Burns lett az első, és a startnál kiugró, ezért 10 másodperces büntetést kapó Carlos Sainz a második. Ezen a szakaszon a másik McRae, Alister a hátsó
52. Finn-rali, a 14 futamos vb 9. versenye Az élcsoport 22 gyorsasági szakasz (408.53 km) után: 1. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:17.52.5, 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 1:27.3 perc hátrány, 3. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:49.6 p h., 4. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 2:53.8 p h., 5. Märtin, Park (észt, Ford Focus WRC) 3:10.0 p h., 6. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 4:34.1 p h. A vb állása. Pilóták: 1. Grönholm 47 pont, 2. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 30, 3. Sainz 26, 4. Burns 25, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 21, 6. P. Solberg 19. Gyártók: 1. Peugeot 99, 2. Ford 74, 3. Subaru 40, 4. Skoda 8, 5. Mitsubishi 7, 6. Hyundai 6 Következik (augusztus 22–25.): Német-rali, a vb. 10. futama
felfüggesztését eltörte, és kiállni kényszerült. A 19. gyorsaságit ötödikként záró Burnst Grönholm is megelőzte, így gyakorlatilag minden eldőlt – Petter Solberg nyerte meg egyébként a távot –, míg a hátralévő három szakaszon Märtin jeleskedett, két első és egy harmadik helyet szerezve. A nap szenzációja azonban Colin McRae nevéhez fűződik, aki a 20. szakasz végén feladta a futamot, mert reményei szó szerint füstbe mentek: a Ford Focus WRC egyelőre ismeretlen okok miatt kigyulladt, ezzel természetesen üzemképtelenné vált. A brit versenyző kiesése elsősorban a subarusoknak jött jól, hiszen a napot végig kitűnően végigvezető Solberg így felállhatott a dobogó harmadik fokára, míg az egész viadalon önmagához képest haloványan teljesítő Tommi Mäkinen is elcsíphetett egy pontocskát.