A leendő Kínai Nagydíj szervezői előkerítették a sanghaji pálya építéséhez szükséges pénzt, így egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy 2004-ben megrendezzék az ország első Formula–1-es GP-jét. Gerhard Berger után Flavio Briatore is bejelentette, hogy valószínűleg szakít a Formula–1-gyel jelenlegi szerződése lejártakor. Berger a télen gondolkozik el, hogy meghosszabbítsa-e munkáját a BMW sportigazgatói posztján, vagy visszavonuljon állásából. A Renault-t vezérlő Briatore kontraktusa 2005 végéig szól, az olasz akkor akar búcsút inteni a száguldó cirkusznak. "Az a legfőbb vágyam, hogy sikeressé tegyem a Renault Formula–1-es csapatát. Ha elérem a célomat, lepihenek. Ha egyszer visszavonulok, soha többé nem jövök újra a Formula–1-be. Három év múlva ötvenöt éves leszek, azt hiszem, akkor már elég lesz. Biztosat mondani nem tudok, mert korábban is elmentem, majd visszatértem, de a jelen állás szerint a kétezerötös idény az utolsó a számomra” –fogalmazott Briatore. Amíg a Formula–1-ben dolgozók többsége kihasználta a nyári szünetet, és néhány napra vakációzni ment, a Hondánál megfeszített munka folyt annak érdekében, hogy a japán gyár felzárkózzon az élcsapatokhoz. Az erőforrásaival a BAR-t és a Jordant ellátó vállalat nagy-britanniai versenyfejlesztési központjában azon dolgoztak, hogy a teljesítményben sokat fejlődő V10-esek megbízhatóságát is feljavítsák. "Az időmérő edzéseken reményt keltő produkciókat mutattunk, de a versenyeken nem tudtuk pontra váltani ezt. Magyarországon jó eredményre törekszünk, bízunk abban, hogy a kemény munka nem lesz hiábavaló” – nyilatkozta Nakamoto Suhei, a Honda versenyzési igazgatója. Sokáig nem hallatott magáról a várhatóan 2003-ban útjára induló Premier1 autós sorozat, amelynek részt vevő autói egy-egy híres futballcsapat színeiben indulnak. A 750 lóerős gépeket felsorakoztató versenysorozat legújabb érdekeltje a francia bajnok Olympique Lyon, amely a Benfica, az Anderlecht, a Feyenoord, a Leeds United és a Chelsea után a hatodik klub a Premier1-ben.