Az utóbbi néhány évben nem nagyon volt példa ilyesmire. Arra, hogy Budapest kellős közepén lezárnak egy útszakaszt, ahol aztán több ezer néző szeme láttára megmutatja magát a komplett magyar ralimezőny. Márpedig az országos bajnoki sorozat egyetlen Eb-futamán, a 16. Michelin Budapest-rali pénteki versenynapján pontosan ez történt.
Érdi Tibor és Varga István nyerte meg a péntek kora esti prológot a pesti alsó rakparton
Érdi Tibor és Varga István nyerte meg a péntek kora esti prológot a pesti alsó rakparton
Érdi Tibor és Varga István nyerte meg a péntek kora esti prológot a pesti alsó rakparton
Érdi Tibor és Varga István nyerte meg a péntek kora esti prológot a pesti alsó rakparton
Hogy a rendezőknek mennyit kellett dolgozniuk, amíg ezt elintézték, arról nem szól a fáma, a lényeg, hogy elintézték, és ennek köszönhetően a pesti alsó rakpart mellett több sorban tolongtak a nézők körülbelül egy kilométer hosszan, mindkét oldalon. A pálya nem volt túl bonyolult – már az adottságai miatt sem lehetett az –, két hosszú egyenes, megtűzdelve néhány lassítóval és visszafordítóval, öszszesen 1.2 kilométer hosszan. A versenyzők közül jó néhányan be sem járták – közéjük tartozott például a bajnoki címvédő ifjabb Tóth János –, hanem a rendezők által kiadott útleírást használták. Mire eljött a rajt ideje, addigra az égiek is megkönyörültek a ralirajongókon, és végre-valahára elállt az eső, úgyhogy már semmi akadálya sem volt egy jó hangulatú körversenynek, amelynek eredménye a hagyományoknak megfelelően természetesen nem számít bele a végeredménybe. Lélektani jelentősége azonban van, mert hiába mondják a legtöbben, hogy ez nem számít, azért igenis presztízskérdés prológot nyerni. Ez most az Érdi Tibor, Varga István kettősnek sikerült.
16. Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama, egyben 2-es szorzójú Eb-futam Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Érdi Tibor, Varga István (Castrol-Érdi Rally Team, Subaru Impreza WRC) 1:25.8, 2. Turi, Papp (TP+2K Rally Team, Toyota Corolla WRC) 1:30.4, 3. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:30.5, 4. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC) 1:32.7, 5. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Klub, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:33.1, 6. Szabó G., Táborszki (Budaörs Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:33.5
A subarus sofőr nagyon látványosan és egyben nagyon gyorsan is terelgette az Impreza WRC-t végig a rakparton. "Remek érzés ilyen sok néző előtt autózni, bár a pálya nem teljesen ezekre a raliautókra volt kitalálva. Nagyon örülök a sikernek, remélem, szombaton úgy folytatjuk, ahogy a prológon elkezdtük” –mondta Érdi, aki végül majdnem öt másodperccel volt gyorsabb a második helyezett Turi Tamásnál, aki nagyon szeretne már végre bizonyítani a Corollával. És nem is választhatna jobb versenyt a fővárosinál, hiszen itt nem húsz, hanem harminc pont jár a győzteseknek. Persze arra a harminc pontra azért sokan pályáznak majd, elég, ha csak a prológon egy tizedmásodperc különbséggel a harmadik helyen végző ifjabb Tóth Jánost vagy a subarus ifjabb Angyalfi Károlyt említjük, és nem szabad megfeledkeznünk a szintén Corollát terelgető Szabó Gergőről, illetve Benik Balázsról sem, akinek még mindig nem készült el a Fordja, úgyhogy kénytelen volt megint a Toyota mellett dönteni. Az N-csoportos autók közül a címvédő Aschenbrenner György száguldott a leggyorsabban a pénteki "bemelegítésen”, a kétkerékhajtásúak különversenyét pedig Bútor Róbert nyerte meg a kis Citroen Saxóval. Az igazi küzdelem azonban szombaton kezdődik, amikor tizenkét gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a 103 tagú mezőnynek a Salgótarján környéki, legendás aszfaltos pályákon.