Igen hosszú nap várt a Magyar körverseny mezőnyére csütörtökön. A karaván korán reggel gépkocsikkal utazott át Kaposvárról Szegedre, a kerékpárosok csak a majdnem négyórás út után szálltak nyeregbe. Előbb egy tiszteletkört tettek Szeged belvárosában, majd a várost elhagyva megkezdődött az "igazi” verseny.Már az első háromnegyed órában élénk volt a tempó, s egy szökésre is sor került. Az ópusztaszeri részhajrá előtt a kanizsai Csomor Zoltán és a debreceni Vilmányi Tamás a cseh Hanauer oldalán lógott meg, s a trió el is érte a sprint helyét, ám a magyarok nem bírtak a Joko menőjével.
Madaras Zoltán (jobbra) pályafutása eddigi legnagyobb sikerének tartja a jászberényit
Madaras Zoltán (jobbra) pályafutása eddigi legnagyobb sikerének tartja a jászberényit
A második részhajrá előtt, hatvan kilométerrel a rajt után már ilyen közel sem kerültek a mieink a sprint megnyeréséhez, ám így is volt alkalmunk örülni, hiszen a Mapei-Kanizsa KK versenyzője, a szlovákiai Nagy Róbert zsebelte be az első helyért járó pontokat és jutalom másodperceket. A második helyet a cseh Dite csípte el, aki így két másodperccel növelte az előnyét az összetettben az ukrán Prigunov előtt. Persze ekkor még majdnem százhúsz kilométer teljesítése várt a mezőnyre… A szolnoki részhajránál Dite mecs-cselt újra nagyot Prigunovval, ekkor az utóbbi nyert, s az időjóváírások összesítése után kiderült: hajszálra megegyezik az időeredményük. Ekkor még úgy látszott, kettejük között dől el, ki viselheti pénteken az összetettben élen állónak járó sárga trikót… Szolnokon – akárcsak Szegeden, majd később Jászberényben – ragyogóan zárta a várost a rendőrség, a szabad utat ki is használták az akciózó versenyzők, egymást érték a szökési kísérletek. Ezek közül igazán veszélyesnek csak a szlovákiai Remák Zoltáné ígérkezett, a ferencvárosiak légiósa húsz kilométerrel a befutó előtt egyedül lógott meg a mezőnytől. Már majdnem elérte a Jászberény határát jelző táblát, amikor egy tíztagú üldözőboly beérte. Ebben tekert Madaras Zoltán is. A két fradista remekül összedolgozott, ennek eredménye lett aztán a magyar szakaszsiker! Jászberényben óriási tömeg fogadta a karavánt, s az U23-as magyar bajnok Madaras Zoltánnak is nagy ünneplésben volt része…
29. Tour de Hongrie 2. szakasz, Szeged–Jászberény (181 km): 1. Madaras Zoltán (magyar, P Nívó-Betonexpressz-FTC) 4:08:51, 2. Mermer (lengyel, Differdange) azonos idôvel, 3. Blahut (cseh, Joko Velamos) a. i., 4. Varvaruk (ukrán, BK Camen) a. i. Összetett verseny a Powerade Nagydíjért: 1. (sárga trikóban): Christophe Mermer 6:55:32, 2. Madaras Zoltán 7 mp h., 3. Prigunov (ukrán, SK Nikolajev) 11 mp h., 4. Dite (cseh, Joko Velamos) a. i. Gyorsasági pontverseny a Toyota Nagydíjért: 1. (piros trikóban): Vladiszlav Prigunov 32 pont, 2. Mermer 30, 3. Dite 24, 4. Dressler (német, Differdange) 20, 5. Ivanics Gergely (magyar, P Nívó-Betonexpressz-FTC) 18, 6. Madaras 17 Hegyi pontverseny a Michelin Nagydíjért: 1. (kék trikóban) Christophe Mermer 3 pont, 2. Faltynek (cseh, Joko Vela-mos) 2, 3. Árvai Attila (P Nívó-Betonexpressz-FTC) 1 Következik: 3. szakasz, Jászberény– Miskolc (169 km)
"Ordítottam a célban, olyan boldog voltam és vagyok, ez pályafutásom eddigi legnagyobb sikere – mondta mosolyogva Madaras. – Három kilométerrel a befutó előtt értük utol Remák Zolit, s a sprint előtt szóltam neki, segítsen nekem, mert meg tudom nyerni. Ô vezette fel nekem a hajrát, és sikerült…” A szakaszgyőzelem igen szép ajándék a P Nívó-Betonexpressz-FTC trénerének, Stubán Ferencnek. Ô volt az, aki évekkel ezelőtt elindította a Fradit egy új, addig kevéssé ismert úton, sokat járt versenyzőivel olasz országúti viadalokra, ahol később szponzorokat is talált, s bizony az új közegben sokat erősödött a zöld-fehér gárda. Stubán Ferenc sorsa viszont rosszabbra fordult, néhány hónappal ezelőtt kiderült, súlyos betegségben szenved, amelyen csak egy igen komoly és kockázatos műtéttel lehet változtatni. Az operáció sikerült, ám a felépülés nagyon hosszú és nehéz lesz. A fiatal, még csupán harmincas éveit taposó edzőnek többek között újra meg kell tanulnia járni, ennek ellenére a ferencvárosiak egyik autójában végigkíséri a versenyt… Madaras ezzel a diadallal az összetettben is előrelépett – egészen a második helyig. A vezetést a lengyel Christophe Mermer vette át, aki a célfotó alapján a magyar versenyző mögött másodikként haladt át a jászberényi célon. Dite és Prigunov némi hátránnyal követte a szökevényeket, így ők már csak az összetett verseny harmadik helyéért csatáznak. Pénteken persze újra változhat minden, hiszen következik a királyetap, a hatnapos körverseny legnehezebb szakasza. A karaván 11 órakor indul el Jászberényből, majd a Bükk felé veszi az irányt, ahol megkezdődhet a harc a legjobb hegyimenőnek járó kék trikóért. A cél Miskolcon lesz, ahol az Avas környékén még három kört teker majd a mezőny. A Tour de Hongrie legnagyobb emelkedői jelentősen átalakíthatják az összetett állását.