Mehta dicsérő szavai

Vágólapra másolva!
2002.08.06. 20:24
Címkék
Több szempontból is különlegesnek ígérkezik a hét végi 16. Michelin Budapest-rali. Egyrészt azért, mert az országos bajnoki sorozatban ez az egyetlen olyan viadal, amely kettes szorzójú Európa-bajnoki futam is egyben (ezért a hazai értékelésbe is másfélszeres szorzóval számítják be, tehát nem 20, hanem 30 pontot kap a győztes), másrészt pedig azért, mert az elmúlt évekhez képest szinte teljesen megváltozott az útvonala.
A pénteki prológot például a pesti alsó rakparton tartják, ahol 1.2 kilométert kell teljesítenie a 103 tagú mezőnynek, amely másnap Salgótarján felé veszi az irányt. Ez azért is érdekes, mert évek óta nem tartottak arrafelé versenyt, pedig a ralisok nagyon szeretik az ottani pályákat. Örömüknek hangot is adtak a viadal keddi sajtótájékoztatóján, amelyet a Grand Hotel Hungáriában tartottak meg.Az esemény különlegessége volt, hogy csak emiatt utazott Magyarországra az egyébként a Finn ralira igyekvő Shekhar Mehta, a Nemzetközi Automobil-szövetség ralibizottságának vezetője. A szakember elismerően nyilatkozott a főváros környéki viadal előkészületeiről, sőt biztatta is a rendezőket. "Hamarosan megreformáljuk az Európa-bajnokságot, amely után ez a térség nagy szerephez jut majd – mondta Mehta. – Reális esélyt látok arra, hogy a versenyük előrébb lépjen a rangsorban és magasabb szorzót kapjon.”Az előrelépés egyik záloga egyébként éppen Budapest szerepvállalása lehet, ugyanis sehol máshol nincs arra példa, hogy a főváros adjon otthont egy kontinensbajnoki viadalnak. Mehtának feltették azt a kérdést is, hogy milyen hatással lesznek az új szabályok a hazai sorozatra, és tényleg igaz-e, hogy jövőre kitiltják a nemzeti bajnokságokból a World Rally Carokat. A válasz az volt, hogy tényleg született egy szabály erre vonatkozóan, amely azonban nagy felháborodást keltett az autógyártók és a versenyzők körében, úgyhogy egyelőre nem tudják, mi fog történni pontosan. Elképzelhető, hogy még egy év haladékot kap mindenki, és csak 2004-től lépnek érvénybe az új regulák. Az is lehet, hogy csak az Eb-viadalokra vonatkozik majd a szigorítás, de az is könnyen elképzelhető, hogy a nemzeti bajnokságokra is érvényesek lesznek az újítások – már a jövő évtől kezdve.A WRC-ügy végére tehát egyelőre nem került pont, az azonban biztos, hogy a hét végén nyolc World Rally Cart láthat a közönség az élversenyzők által túlélőtúrának titulált Michelin Budapest-ralin. Amely már csak emiatt is roppant izgalmasnak ígérkezik. No meg azért is, mert a bajnoki címért folyó küzdelem minden kategóriában teljesen nyílt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik