Több szempontból is különleges lesz az idei Michelin Budapest-rali. Az országos bajnokság hatodik futama az egyetlen a sorozatban, amelyen nem húsz pontot kapnak a győztesek, hanem harmincat, hiszen 1.5-szeres szorzóval számít bele az értékelésbe.
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre tavaly a Michelin Budapest-ralin gyűjtötte be az ötödik abszolút bajnoki címét – ám ezúttal még biztos nem ünnepelhet a fôvárosi viadalon (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre tavaly a Michelin Budapest-ralin gyűjtötte be az ötödik abszolút bajnoki címét – ám ezúttal még biztos nem ünnepelhet a fôvárosi viadalon (Fotó: Meggyesi Bálint)
Ezenkívül az útvonal miatt is különleges az egyetlen Eb-futamunk: a prológot a pesti rakparton tartják augusztus 9-én, pénteken délután, a rajt a Dózsa György út magasságában lesz rendes sorrendben, tehát először a World Rally Carok, amelyekből a hírek szerint kilenc lesz a rajtolók között. A verseny központja is különleges, merthogy a város szívéből, a Westend bevásárlóközpont tetőparkolójából rajtolnak a párosok és ugyanide térnek vissza vasárnap este a rendhagyó, szabadtéri díjkiosztóra. A két nap alatt a várhatóan 113 tagú mezőny ellátogat Salgótarján környékére – szombaton jó néhány egykori Salgó-rali pályán dübörögnek fel újra a motorok –, a második versenynapon pedig Környén lesz a szervizpark, oda térnek vissza időről időre a ralisok. Nem titok, a Michelin Budapest-rali szervezői évek óta szeretnék elérni, hogy magasabb szintre kerüljön a versenyük, vagyis hogy a kettes helyet végre már ötös szorzójú Eb-futam legyen. Ennek érdekében külföldi – svájci, olasz, horvát és ukrán – versenyzőket hívtak meg a viadalra, és a hírek szerint ideutazik a futam hetében Shekhar Mehta, a Nemzetközi Automobil-szövetség ralibizottságának vezetője is.