A hét végi Német Nagydíj után a pilóták többsége elbújt a nagyvilág elől. A gyorsasági vb résztvevői a megérdemelt öthetes nyári szünetüket pihenéssel töltik. Valentino Rossi egyik mobiltelefonjának – az olasznak több telefonja is van – az üzenetrögzítőjén például csak ennyi hallható: "Próbálkozz augusztus végén!” Rossival ellentétben viszont Loris Capirossinak még működik a telefonja, amelyen nagyon szívesen fogadja a jókívánságokat, a szerdai monte-carlói esküvője miatt. A háromszoros világbajnok Ingrid Tencét vette el, akivel már több éve jegyben járt. Néhány nap múlva azonban már Capirossi is utolérhetetlen lesz, mivel nászútra megy. A gyorsasági vb-ben tehát elkezdődik az uborkaszezon, amely azonban csak a pilótákra vonatkozik, hiszen a színfalak mögött már hatalmas a mozgolódás. A csapatvezetők ugyanis már megkezdték a tárgyalásokat a gyártókkal és a szponzorokkal a jövő évi csapat-összeállításokról.Természetesen a MotoGP-ben van a legnagyobb nyüzsgés, és számos meglepetés is várható. A legnagyobb szenzációt a Honda okozhatja, ha tényleg igaz, hogy jövőre tíz négyütemű RC211V indul majd a világbajnokságon. A gyári hondás alakulatban Rossi helye betonbiztos, ám a másik posztra három pilóta is pályázik: a spanyol Fonsi Nieto, a japán Ukava és az amerikai Nicky Hayden. "Én Nietót szeretném társnak, mivel nagyon jó barátom és nagyon tetszik a motorozása” – nyilatkozta Rossi. Nieto szerződtetése azért is tűnik valószínűnek, mert Rossi jelenlegi főszponzora is spanyol. A három privát Honda-csapatban is átalakulások várhatók. A Honda-Ponshoz Barros mellé megérkezhet Biaggi, a Honda-Gresininél Kato társa lehet a jelenleg még 250-es Melandri és a szuperbike-os Xaus is, míg a Honda-Pramac Harada mellé Biaggit szemelte ki. Biaggit egyébként nemcsak hondás alakulatok hívják: a négyszeres világbajnokot megkereste már a Ducati és a Kawasaki is. "Én a Yamahánál akarok maradni” – nyilatkozta Mad Max, akinek a sorsa elég bizonytalan, hiszen a Yamaha Checa mellé Capirossit akarja megszerezni. Capirexet a Suzuki is hívja, amely márkát már szinte biztosan elhagyja a 2000-es félliteres világbajnok Kenny Roberts Junior. A pilóta ugyanis vissza akar menni édesapja, Kenny Roberts Senior csapatához, a Protonhoz.Az Aprilia is kéttagú csapatot tervez 2003-ra: az olasz cég az RS3-as nyergében Melandrit, Fonsi Nietót, az amerikai Eric Bostromot vagy Laconit látná szívesen. A másik olasz gyár, a Ducati is "udvarol” már, hiszen a szuperbike-világbajnok Bayliss mellé szeretne egy másik ütőképes pilótát.