Mivel a Formula-1 világbajnokság lényegében eldőlt, a hétvégi, Francia Nagydíjon a legfőbb témát a pilóták jövője szolgáltatja. Az idény e szakaszában már megkezdődnek a találgatások, kit milyen színekben láthatunk jövőre. A legkülönbözőbb elméleteknek, pletykák kelnek szárnyra, amelyeknek a legbiztosabb alapja általában az, hogy az adott versenyzőt melyik csapat környékén látták udvarolni. Úgy tűnik azonban, hogy a hétvégén néhány kérdőjel helyére pont kerül. Tegnap reggel ugyanis Flavio Briatore, a Renault csapat vezetője bejelentette, hogy "pártfogoltja”, a spanyol Fernando Alonso, aki tavaly a Minardi csapatnál már belekóstolt a Formula-1 világába, és képességeivel egy csapásra elnyerte a szakemberek elismerését, 2003-ban biztos, hogy ismét ott lesz a rajtrácson. A ravasz olasz azonban nem volt hajlandó elárulni, hogy mindezt melyik istállóban teszi, de ugye nem nehéz kitalálni. Mivel a Renault pilótái közül Jarno Trulli karrierjét szintén Briatore egyengeti, Jenson Buttonnak valószínűleg új állás után kell néznie. A múlt héten felröppent a hír, hogy a brit pilóta "hazatér” a Jaguarhoz, de ezt megcáfolni látszik, hogy Button a héten Svájcba, pontosabban Hinwillbe, a Sauber csapat főhadiszállására látogatott. Próbálta ugyan magyarázni, hogy csupán megkívánt egy kis édességet, ám ezzel csak a népszerűségét növelte, a szavahihetőségét nem. – Kimerült a csokoládékészletem, és gondoltam feltöltöm egy kicsit – tréfálkozott a sztár, majd szolgált néhány "konkrétummal” is: – Nem kell aggódni miattam, minden rendben lesz, vagy itt vagy ott, vagy akár másutt. A következő néhány napban eldől majd, hol folytatom. Van egypár nagyon jó ajánlatom még ezeken kívül is, úgyhogy nem aggódom, nem idegeskedem egyáltalán. A választás egyébként is logikusabb lenne, mivel a britek nagymacskája igencsak gyámoltalan ebben a szezonban (is), míg a Ferrari motorral támogatott Sauber folytatja tavalyi jó szereplését, és rendszeresen világbajnoki pontokat szerez. Peter Saubernek pedig Massa, és Heidfeld személyében két igen jó képességű versenyzője van, ezért Buttonnak még szállítania kellene pár jó eredményt, hogy meggyőzze őt. Folytatva az eddig követett gondolatmenetet, felmerül a kérdés, hogy Massa vagy Heidfeld távozik Svájcból? Nos, a Saubernek 2003-ig opciója van Massára, azaz ha úgy döntenek, egy évig még náluk versenyez a brazil, aki újoncként eddig jó benyomást tett a szakemberekre. Heidfeldnek a Toyota udvarol, akikkel a McLaren tesztpilótáját, Alexander Wurzot is szóba hozták. Ha tehát Heidfeld a piros-fehérekhez szerződik, megnyílik az út Button előtt. Úgy tűnik, a Button-saga mellett egyelőre nem kell másik szappanoperát követnünk, mivel Jacques Villeneuve végre eldöntötte, hogy elfogadja a BAR ajánlatát, és 2003-ban is náluk versenyez majd. A kanadai pilóta úgy nyilatkozott, hogy nem látja értelmét elhagyni kenyéradóit. Tulajdonképpen más lehetősége nemigen volt az egyszeres világbajnoknak, hiszen versenyképesebb csapatnál nem számíthatott megüresedő ülésre, és az az igazság, hogy a csapatvezetők nem tolongtak, hogy kifizethessék a mezőny második legmagasabb gázsiját Villeneuve-nek, aki így egyre közelebb kerül a "legeltékozoltabb világbajnok” kétes értékű címéhez. Csapattársa valószínűleg Olivier Panis marad, akivel a szerződéshosszabbításról tárgyalnak. A cirkusz tehát hű maradt önmagához, és most is csak a Jóisten és néhány beavatott tudhatja, miként fonódnak össze a szálak, nekünk halandóknak pedig maradnak az izgalmas találgatások. Lehet azonban, hogy néhány talányra már pár nap múlva fény derül.