Juan Pablo Montoya pályafutása nyolcadik és az idei ötödik pole pozícióját harcolta ki a Brit Nagydíj időmérő edzésének utolsó pillanataiban. A kolumbiai fantasztikus pályacsúcsot repesztve sorozatban negyedszer utasította maga mögé vetélytársait. A williamsest ezúttal két Ferrari-pilóta, Rubens Barrichello és Michael Schumacher követi a rajtrácson. Az Arrows versenyzői végül rajthoz álltak az időmérésen, miután a csapatfőnök Tom Walkinshaw saját zsebből kifizette az istálló többmilliós tartozását a Cosworth motorgyárnak. Ennek ellenére nem lesz teljes a rajtrács vasárnap, mert Alex Yoong 258 ezredmásodperccel túlcsúszott a 107 százalékos határon, és a versenybíróság nem engedélyezte az indulását.
Számításaink szerint
Juan Pablo Montoya remeklésének köszönhetôen 5–5-re alakult a Ferrari és a Williams idei edzéspárbaja. A brit csapatnak úgy sikerült kiegyenlítenie a hátrányát, hogy a kolumbiai pilóta sorozatban a negyedik alkalommal nyerte meg a hivatalos edzést. Montoya – aki Formula–1-es pályafutása 27. idômérô tréningjén a 8. pole pozícióját érte el – még sohasem épített fel ilyen hosszú gyôzelmi szériát.
Nem úgy Michael Schumacher, aki a 2000-es Olasz és a 2001-es Brazil Nagydíj között megszakítás nélkül hét hivatalos edzésen nem talált legyôzôre, ám mostanában más, kevésbé dicsôséges sorozattal tûnik ki. Schumi immár öt nagydíj óta képtelen az élrôl rajtolni, ráadásul ebben a szezonban már harmadszor kapott ki edzésen közvetlen kollégájától, Rubens Barrichellótól. A brazil csapattárs ezt megelôzôen Ausztráliában és Ausztriában rajtolt elôkelôbb helyrôl, mint Michael Schumacher. Jó ómen azonban a német világbajnok számára, hogy azokat a futamokat mind megnyerte.
Az idôsebbik Schumacher fivér karrierje során tizenkettedszer szenvedett vereséget csapattársától edzésen. A kerpenit elsô ízben az olasz Riccardo Patrese gyôzte le, másodszor pedig a brit Johnny Herbert – még a benettonos években. Ferraristaként Schumit mindkét kollégája megleckéztette, Eddie Irvine összesen négyszer és Barrichello eddig hatszor. Michael Schumacher az utóbbi 40 nagydíjon kivétel nélkül az elsô négyben várhatta a piros lámpa kialvását.
Számításaink szerint
Juan Pablo Montoya remeklésének köszönhetôen 5–5-re alakult a Ferrari és a Williams idei edzéspárbaja. A brit csapatnak úgy sikerült kiegyenlítenie a hátrányát, hogy a kolumbiai pilóta sorozatban a negyedik alkalommal nyerte meg a hivatalos edzést. Montoya – aki Formula–1-es pályafutása 27. idômérô tréningjén a 8. pole pozícióját érte el – még sohasem épített fel ilyen hosszú gyôzelmi szériát.
Nem úgy Michael Schumacher, aki a 2000-es Olasz és a 2001-es Brazil Nagydíj között megszakítás nélkül hét hivatalos edzésen nem talált legyôzôre, ám mostanában más, kevésbé dicsôséges sorozattal tûnik ki. Schumi immár öt nagydíj óta képtelen az élrôl rajtolni, ráadásul ebben a szezonban már harmadszor kapott ki edzésen közvetlen kollégájától, Rubens Barrichellótól. A brazil csapattárs ezt megelôzôen Ausztráliában és Ausztriában rajtolt elôkelôbb helyrôl, mint Michael Schumacher. Jó ómen azonban a német világbajnok számára, hogy azokat a futamokat mind megnyerte.
Az idôsebbik Schumacher fivér karrierje során tizenkettedszer szenvedett vereséget csapattársától edzésen. A kerpenit elsô ízben az olasz Riccardo Patrese gyôzte le, másodszor pedig a brit Johnny Herbert – még a benettonos években. Ferraristaként Schumit mindkét kollégája megleckéztette, Eddie Irvine összesen négyszer és Barrichello eddig hatszor. Michael Schumacher az utóbbi 40 nagydíjon kivétel nélkül az elsô négyben várhatta a piros lámpa kialvását.
A szombat délelőtti szabadedzések közül az elsőn Michael Schumacher, a másodikon pedig pénteki produkcióját lemásolva Rubens Barrichello végzett az élen, de nem ez volt az a hír, amely igazán lázban tartotta a boxutcát. Mindenki arra volt kíváncsi, vajon az első tréninget kihagyó Arrows-pilóták kijönnek-e a második 45 percre. És kijöttek. Frentzen a kilencedik, Bernoldi a 15. helyen zárta a délelőtti gyakorlást. Ez pedig azt jelentette, hogy egy éjszaka alatt megoldódtak a súlyos anyagi problémák. Utóbb kiderült: a csapatfőnök Tom Walkinshaw jóvoltából. A többek között az építőiparban és ingatlanpiacon érdekelt üzletember saját zsebből fizette ki csapata tartozását (az Arrows csak a motorjait szállító Cosworth-gyárnak 3.2 millió fonttal tartozott), így lehettek ott versenyzői a második szabadedzésen és a délutáni időmérésen.
A vasárnapi rajtsorrendről döntő egyórás száguldás csendesen kezdődött: negyedórán keresztül senki sem "piszkolta be” az aszfaltot. Aztán jött Bernoldi, jött Yoong és – némi meglepetésre – az első csapattal jött a címvédő Michael Schumacher. A ferraris már az első gyors körében a pálya történetének addigi legjobb köridejét autózta, és mivel általában a tréning végére melegednek be igazán a versenyzők, várható volt a további javulás.
A Ferrari-boxban Schumi autójának az orrát cserélték ki, Barrichello pedig új első légterelőket kapott és talán ennek is köszönhető, hogy az utolsó negyedórában felgyorsultak az események. Előbb a címvédő ért el fantasztikus eredményt (1:19.042), majd csapattársa fejelte meg még ezt is kereken egy századdal. Kettejükön kívül Ralf Schumacher volt még 1:20-on belül és sokáig úgy tűnt, Barrichello indulhat a pole-ból.
Nyilatkozatok
Juan Pablo Montoya: –Ôszintén szólva gôzöm sincs, hogy mitôl voltam olyan gyors az utolsó körben. Az idômérô edzés folyamán többször módosítottuk az autó beállításait, de egyelôre nem tudjuk, mi okozta a javulást. Ám természetesen nagyon örülök ennek a fordulatnak, remélem, ezúttal tényleg pontokra tudom váltani a jó rajtpozíciómat.
Rubens Barrichello: –Nagyon fontos edzésen vagyunk túl. Egy kicsit csalódott vagyok amiatt, hogy a tréning végén elveszítettem az elsô helyet. Az utolsó pillanatban még megpróbáltam javítani az eredményemen, de semmi esélyem sem volt a hatalmas forgalom miatt.
Michael Schumacher: –Arra koncentráltunk, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást, ám az eredményen még van csiszolnivaló. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem reméltem jobb szereplést, de még nincs veszve semmi – meg kell nyernem a versenyt!
Tom Walkinshaw: –A saját zsebembôl fizettem ki a motorjainkat. A csapat eddig még sohasem volt fizetésképtelen, de a bírót is megértem, aki nem a javunkra döntött a csütörtöki tárgyaláson – s emiatt nem egyesülhettünk az általunk kiszemelt italgyártó céggel –, mert nem volt birtokában az összes információnak az üggyel kapcsolatban.
Csakhogy jött Montoya. Jól időzített, hiszen a többiek már mind szenvedtek a nagy forgalom miatt, ő azonban még viszonylag tisztán teljesíthette az utolsó körét. És micsoda fantasztikus tempóban! Egyedüliként 1:19 alá vitte a silverstone-i köridőt, és teljesítménye értékét az bizonyítja a legékesebben, hogy miután kiszállt az autóból, mindkét Ferrari-pilóta elismerően veregette meg a vállát.
Az első két sorból tehát a williamsesek és a ferrarisok várhatják a lámpa szabad jelzését – Montoya, Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher sorrendben –, míg a harmadikból a Silverstone-ban az utóbbi három évben egyeduralkodónak számító mclarenesek – Räikkönen, Coulthard leosztásban.
A hátsó régiókban két pilóta egyensúlyozott a lét-nemlét határán (vagyis a versenyen való indulás alapfeltételeként előírt 107 százalékos határon). Pedro De La Rosa végül átlendült rajta, a malajziai Alex Yoong azonban kívül maradt 258 ezredmásodperccel és a San Marinó-i Nagydíjtól eltérően (ahol szintén nem kvalifikálta magát) ezúttal nem engedélyezték az indulását.