Február 8-án történt. Miután Lipcsében leleplezték a legendás német motorkerékpárgyár, az MZ MotoGP-re tervezett V4-es négyüteműjét, a márka sportigazgatója, Jürgen Zürn bejelentette, hogy az MZ a gyorsasági motorkerékpározás szentélyében, a hollandiai Assenben fogja először rajthoz állítani az új gyöngyszemét. A várakozás tehát óriási volt, ám az MZ hatalmas csalódást okozott, a motor ugyanis még nem tökéletes, úgyhogy a Grand Prix leghíresebb helyszínén elmarad a V4-es debütálása.Az MZ távolmaradása ellenére még sincs gyászhangulat a GP szentélyének is nevezett Assenben, hiszen minden motorbarát tudja, hogy a hagyományosan szombaton tartott versenyek mindig emlékezetesek. A holland aszfaltcsík nehézségében csak a Japánban található Szuzukához hasonlítható, ezért a rendkívül gyors pályán – a vb-sorozat leggyorsabb arénájáról van szó – tényleg csak az a motoros nyerhet, aki a legjobban tud motorozni. Az idei hagyományok, pontosabban az elmúlt két nagydíj, az Olasz és a Katalán GP viszont azt vetíti előre, hogy a MotoGP szupersztárja Valentino Rossi, a 250-es Marco Melandri és a 125-ös Manuel Poggiali megszerezheti az egymás utáni harmadik győzelmét is. Az ok: a három pilóta kiváló formában van, a motorjaik jelenleg a leggyorsabbak a mezőnyben, ráadásul nagyon jó emlékeik vannak Assenről.Valentino Rossi nagyon dühös volt az idei ötödik, barcelonai győzelme után, mivel a legtöbben nem a tudásának, hanem az öthengeres Hondájának tudták be a sikerét. Ám nagyon hamar megnyugodott, mivel a tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostini felhívta telefonon. "Neked van igazad, Vale, a legjobb motor mindig a legjobb motorosé, a második számú versenyzőé nem lehet a legjobb gép” – mondta Ago Rossinak, aki nagyon hálás volt a valaha volt legnagyobb motorkerékpárosnak az elismerő szavakért. Rossi azonban nemcsak az Agostinivel folytatott beszélgetés miatt higgadt le: a Honda új hátsó futóművet, míg a Michelin új gumikat fejlesztett ki az olasznak, aki így sokkal könnyebben tud kanyarodni. "Nagyon szeretem az asseni pályát, mivel a gyors vonalvezetése tökéletesen fekszik a stílusomnak. A pályán 125-ben és 250-ben már nyertem, a királykategóriában azonban még adós vagyok a sikerrel. Szeretném pótolni a hiányosságot, és ezt annak ellenére merem mondani, hogy az új motorommal még egyszer sem teszteltem rajta. Ám szerencsére az ellenfeleink számára is új lesz az átépített és lerövidített asseni pálya, azaz mindenki a nulláról indul” – nyilatkozta magabiztosan Rossi.Rossihoz hasonlóan a negyedliteres Melandri is imádja Assent. És természetesen győzelmet vár magától. "Több okból is a legkedvesebb pálya számomra Assen. Egyfelől itt szereztem meg 1998-ban a karrierem első futamgyőzelmét, másrészt pedig a vezetési stílusomnak a gyors holland aszfaltcsík fekszik a legjobban. A harmadik indok, amiért imádom Assent, abban rejlik, hogy az Apriliámat nagyon könnyű beállítani a pályára” – bizakodott Melandri, akinek az éllovas Fonsi Nietón kívül egy nagynevű visszatérővel, a legendás Ralf Waldmannal is fel kell vennie a versenyt. A kétszeres 250-es ezüstérmes, aki 2000-ben vonult vissza, szabadkártyásként egy Aprilia-csapatban fog motorozni, és a privát apriliások versenyképességét látva egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy meglepetést tudjon szerezni.Manuel Poggiali ellenében, aki 2000-ben Assenben gyűjtötte be az első vb-érmét, viszont nehéz lesz felvenni a harcot. Elég csak a két héttel ezelőtti barcelonai viadalra gondolni: a cél előtt egyszerűen legyorsulta a spanyol Daniel Pedrosát, amellyel bebizonyosodott, hogy Poggiali Gilerája a mezőny egyik legerősebb motorja.