A szuperbike-világbajnokság legeredményesebb pilótája, a négyszeres világbajnok és 59-szeres futamgyőztes Carl Fogarty szép lassan visszatér a sikerei színhelyére. Természetesen nem mint pilóta – a 2000-es sérülései miatt ez lehetetlen –, hanem mint csapatfőnök. Foggy – aki tavaly elfogadta a Petronas felkérését, hogy a Sauber MotoGP-re tervezett háromhengereséből építsen egy szuperbike-motorkerékpárt – előbb leleplezte a több mint ezer négyzetméteres fejlesztési központját az angliai Burtonben, majd pedig Londonban hatalmas ünnepség keretében bemutatta a szuperbike-vb-re elkészített FP1-es kódjelű motorját. Amely Fogarty reményei szerint a július 14-ei Amerikai GP-n már rajthoz is fog állni. A Londonban tartott ceremónia talán minden idők legnagyobb showja volt a szuperbike-vb-ben, és az égszínkékben pompázó FP1-es talán minden idők legszebb motorkerékpárja. De hogy a 900 köbcentis gépcsodának vajon "belső értékei” is vannak-e, azt majd a jövő fogja eldönteni. Fogarty mindenesetre nagyon bizakodó. "Pályafutásom egyik legfontosabb napjának számít az FP1-es bemutatója. De akkor leszek igazán boldog, ha végre verseny közben is látni fogom a motort, amelyet a svájci Eskil Suter tervezett meg. A motorban nagyon bízom, már csak azért is, mert ha nem lennék biztos a gép ütőképességében, akkor egyszerűen nem fogadtam volna el a Petronas felkérését. Szerintem a motor néhány éven belül világbajnok lehet!” – nyilatkozta nagyon optimistán Fogarty, akinek a pilótái, a brit James Haydon, valamint az ausztrál Troy Corser már hatalmas iramban tesztelik az új motort. Amely csak akkor debütálhat Laguna Secában, ha legalább 75 darabot legyárt belőle a Petronas a homologizációhoz.