Hosszú szünet után – Adorján Zoltán 1998-as szereplését követően – idén fordult elő a GP történetében másodszor, hogy magyar vaspapucsos szálljon harcba a világ legjobb salakszórói ellen. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen több száz magyar szurkoló kísérte el a debreceni pilótát a szlovén városba. Sajnos az álom álom maradt, ugyanis Tihanyi a kieséses rendszerű viadalon nem élte túl az előcsatározásokat. A magyar motoros rögtön a viadal első futamában bemutatkozott, de nem bírt a két angollal, Scott Nichollsszal és Andy Smith-szel, illetve a svéd Niklas Klingberggel. Csak az utolsó hely jutott a magyar versenyzőnek, akinek ezáltal a következő futamában a bennmaradás vagy a kiesés volt a tét. A szerencse nem állt Tihanyi mellé, hiszen az első futamához hasonlóan ismét az egyik legrosszabb startpozícióból
Szlovén Nagydíj, a GP 4. fordulója, Krsko
Az élcsoport: 1. Ryan Sullivan (ausztrál) 25 pont, 2. Gollob (lengyel) 20, 3. Loram (angol) 18, 4. Johnsson (svéd) 16, 5. Rickardsson (svéd) 13, 6. Adams (ausztrál) 13
Az állás 4. forduló után: 1. Sullivan 83, 2. Rickardsson 71, 3. Gollob 63, 4. Adams 55, 5. Crump (ausztrál) 54, 6. Karlsson (svéd) 52
Szlovén Nagydíj, a GP 4. fordulója, Krsko
Az élcsoport: 1. Ryan Sullivan (ausztrál) 25 pont, 2. Gollob (lengyel) 20, 3. Loram (angol) 18, 4. Johnsson (svéd) 16, 5. Rickardsson (svéd) 13, 6. Adams (ausztrál) 13
Az állás 4. forduló után: 1. Sullivan 83, 2. Rickardsson 71, 3. Gollob 63, 4. Adams 55, 5. Crump (ausztrál) 54, 6. Karlsson (svéd) 52
indulhatott. Annak ellenére, hogy az első kanyarban az angol Carl Stone Hewer motorhiba miatt kiállni kényszerült a magyar salakos nem járt sokkal jobban, mivel a két lengyel, Sebastian Ulamek, és Grzegorz Walasek ellen nem volt ellenszere –a harmadik helyen végzett, és így búcsúra kényszerült. Tihanyi ezzel a teljesítményével a 24 fős mezőnyben a 22. helyet szerezte meg.
A viadal összességében óriási küzdelmet és nagyon színvonalas versengést hozott. A döntő futamig két versenyző emelkedett ki a mezőnyből, Ryan Sullivan és meglepetésre a svéd Andreas Johnsson. Az auszi úgy jutott a fináléba, hogy egyetlen futamában sem talált legyőzőre, míg Johnsson csak Sullivantól kapott ki. Viszont Johnsson nevéhez fűződik az új pályacsúcs, hiszen Sam Ermolenko 1997-es szakállasnak mondható rekordját döntötte meg. A nap negatív szenzációját az elmúlt év első két helyezettje szolgáltatta azzal, hogy nem jutott be a döntőbe. Rickardsson az egész versenyen csak szenvedett, nem találta a motorja optimális beállítását. Crump pedig azért nem jutott be az utolsó futamba, mert a fináléba jutásért kiírt etapból szalagérintés miatt kizárták.
A legjobbak futamába Sullivanen és Johnssonon kívül a lengyel Tomasz Gollob és a korábbi angol világelső Mark Loram jutott. A futamok futama parádés összecsapást hozott Sullivan és Gollob között. A négykörös száguldás alatt többször is helyet cseréltek, és szinte egyszerre érkeztek a célba. A vezetőbírónak a célfotóra is szüksége volt ahhoz, hogy végül kihirdethesse, hogy az auszi nyerte meg a futamot és ezzel a viadalt is. Sullivan ezzel a diadalával 12 pontnyi előnyre tett szert a második helyezett Rickardssonnal szemben.