Körlevelet küldött a liga az élvonalbeli futballcsapatok részére értesült lapunk , mégpedig azzal a jó hírrel, hogy az RTL Klub és az Magyar Labdarúgóliga megállapodásának köszönhetően valamennyi első osztályú csapatról ötperces kisfilm készülhet.
A hôsiesen védekezô pécsiek még nem tudják, hogy szerepelhetnek-e a reklámfilmben (Fotó: M. Németh Péter)
A hôsiesen védekezô pécsiek még nem tudják, hogy szerepelhetnek-e a reklámfilmben (Fotó: M. Németh Péter)
Persze, mindez pénzbe kerül egy-egy futballvállalkozásnak, és hogy mennyibe, azt Koncz Ernőtől, a liga marketing-igazgatójától tudtuk meg. Elmondta, a klubokhoz postázott dokumentum munkaanyag, az arról szóló egyeztetés még hosszú időt igénybe vehet. Egyébiránt arról van szó, hogy az RTL Klubbal kötött szerződés lehetővé teszi, hogy április elseje és szeptember harmincadika között minden hétköznap a reggeli műsorban – összesen 120 alkalommal – ötperces, úgymond reklámblokkban népszerűsítsék magukat a csapatok. A kisfilmek eleinte a klubok történeti áttekintéséről szólnának, aztán bemutatkozhatna a régió, később – mivel a műsor előállításhoz szükséges pénzt elő kell valahonnan keríteni – képernyőre kerülhetnek a mecénások, kulisszatitkokat mutatnának be egy-egy nevesebb játékosról, végül pedig egy telefonos vetélkedőjáték foglalná össze a látottakat. A sorozat sikere esetén ígéret van arra, hogy az RTL Klub Delelő című műsora ismét sugározza majd. Koncz Ernő szerint roppant nagy lehetőséghez jutottak a csapatok, mivel a normál reklámösszeg tizedéért, percenként 100 ezer forintért, szinte csak a gyártási költség fejében sugározza a sorozatot a csatorna. Nézzük, mit mondanak minderre a csapatoknál, így például rögvest Siófokon, ahol bizony lassan már semmire sem lesz pénz: "Nálunk egyszerű a helyzet, mi e pillanatban nem tudjuk kifizetni ezt az ötszázezer forintot" – mondta Borsos Attila technikai vezető. Újpesten sincs sok pénz, de mint Sallói István leendő ügyvezető elmondta, erre a célra azért kerítenek, mert "…saját érdekünk, hogy szerepeljünk a televízióban". Pázmándy Zsolt pécsi ügyvezető igazgató szerint amíg a ligatervezet csak tervezet, és nem kerül végleges formába, addig nem érdemes beszélni róla: "Tudomásom szerint még zajlik a javaslat kidolgozása, úgyhogy korai lenne bármit is mondani", hozzátéve, a marketing-tevékenység nálunk egyelőre szinte teljesen kihasználatlan, pedig a külföldi példák is mutatják, nagy lehetőségek rejlenek benne.