„A viadal előtt nem volt első számú ember a csapatban, azt beszéltük, hogy aki az elején jobban áll, azt támogatjuk, s mivel a második szakaszon belekerültem egy elmenésbe, engem segítettek – mondta Kusztor. – Nyertem már Magyarországon és Szlovákiában is versenyeket, de ilyen rangút még sosem.”
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A viadal neve mögötti szereplő 2.2-es besorolás talán nem mond túl sokat mindenkinek. Az első kettes arra utal, hogy többnapos versenyről van szó, a második pedig a szintet jelöli.
HC-kategóriával csak a legnagyobb, legrangosabb viadalokat illetik, utána következnek az 1-es és 2-es szintű versenyek, azonban ezek nívója rendkívül változatos lehet, hiszen a nyugat-európai megméretéseken erősebb együttesek állnak rajthoz; a Tour de Bretagne-on például három ProTour-gárda, a Rabobank, az Omega Pharma-Lotto és a Katyusa fiataljai is elindultak, a franciák pedig hagyományosan nem szeretik másnak átengedni a sikert.
„Folyamatosan támadtak minket a rivális csapatok, elsősorban a franciák, de igyekeztünk minden akciót kivédeni – mondta még a verseny után Kusztor Péter. – A csapatom nagyon sokat segített, rengeteget dolgozott értem, így a végén elégedetten mondhattuk, hogy igen, megcsináltuk!”
Amikor Kusztor Svájcba, az Atlas-istállóhoz igazolt, hangsúlyozta, azért is vált klubot, mert bízik abban, hogy Nyugat-Európában még inkább felhívhatja magára a nagycsapatok figyelmét, és akkor még az a nagy célja is valóra válhat, hogy rajthoz állhasson az egyik nagy háromhetesen. Ezzel a győzelemmel nagyot lépett előre, ráadásul Bodrogi László sikerei óta nem volt olyan bringásunk, aki ilyen szintű mezőnyben tudott volna összetett győzelmet aratni.
Jó eredménye az olimpiai és a világbajnoki kvalifikációban is kulcsfontosságú. A verseny előtt hazánknak 52 pontja volt, és Stubán Ferenc kapitány úgy kalkulál, hogy legalább 310 kell a kvótához. A hazai bajnokságon 140 pontot osztanak ki (az mindenképp zsebben van), tehát a 310 igazából csak 170. Kusztor az elmúlt egy hétben 58 pontot gyűjtött, így a mieink 110-nél járnak, azaz még 60-ra van szükség, és megannyi viadal van hátra.
Ha Kusztor ilyen formában folytatja (és még a többiek is hozzátesznek), akkor Peking után Londonban is ott lehet majd, s talán tényleg felhívhatja magára egy nagycsapat figyelmét.