Noha Isack Hadjar az első Formula–1-es versenyhétvégéjén a rajtrácsig sem jutott el Ausztráliában, hiszen a vizes pályán kicsúszott és a falba szállt a Racing Bullsszal már a felvezető körön, azóta kiegyensúlyozott és a remek teljesítménnyel irányította magára a figyelmet. A francia versenyző a legutóbbi tripla hétvége során egyetlen futamról sem távozott pont nélkül, az eddigi legjobb eredményét az óriási kihívást jelentő monacói pályán érte el, és emellett rendre veri a két nagydíj után visszafokozott Liam Lawsont is, így sokak elismerését kivívta.
Cunoda Juki ráadásul egyelőre sem képes konzisztensen hozni a várt teljesítményt Max Verstappen mellett, így nem meglepő, hogy Hadjart sokan már a Red Bull első számú csapatában látják, és egyre több hír szól arról, hogy adott esetben már idény közben előléptethetik az osztrákok második számú ülésébe. Többen azonban óva intik ettől...
A korábbi Formula–1-es versenyző, Christijan Albers szerint a francia azzal járna a legjobban, ha kiszállna a Red Bull kötelékéből, és más csapatnál folytatná a pályafutását. „Hadjar fantasztikus, ez a srác olyan gyors, mint egy rakéta! Max mellett viszont mindenkinek nehéz dolga lenne, szóval nagyon óvatosnak kell lenned” – idézi a hollandot a GPBlog.
„Ha én lennék Hadjar menedzsere, akkor nemet mondanék, és biztosra mennék, hogy ne kerüljön a Red Bullhoz, aztán mindent megtennék annak érdekében, hogy lássam, ki lehet-e szedni a Red Bull-családból. Ha megnézzük (Pierre) Gaslyt vagy (Carlos) Sainzot, ők is azután keltek életre, és így neki is sokkal jobb esélye lenne rá, hogy hosszú pályafutása legyen. Azonban minél tovább marad a Red Bullnál vagy a Racing Bullsnál, ez az esély annál kisebb lesz. Ez az igazság.”
Albers mellett Karun Chandok is azt a véleményt osztja, hogy Hadjarnak az lenne az ideális, ha a „vörös bikák” kötelékén túl találna magának ülést. „Hadjar helyében megpróbálnám megtartani a helyemet a Racing Bullsnál, aztán a Ferrarival, az Aston Martinnal vagy a Red Bullon kívül bárki mással próbálnék szerződést kötni.”
A Sky Sports szakértője, Simon Lazenby is óva inti a franciát a Red Bulltól. „Hadjar helyében egyértelműen nemet mondanék, és elmenekülnék. Miért tennéd potenciálisan tönkre a karrieredet, hiszen eddig mindenki más így járt. Néhányuknak sikerült bizonyos mértékig visszatérnie, mint például Alexander Albonnak vagy Gaslynak, de az összes többi...”
ÚJ RED BULL-FIATAL KERÜLHET KÖZELEBB AZ F1-HEZ |
A Red Bull benyújtotta a kérvényt a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA), hogy a Formula–2-ben versenyző fiatalja, Arvid Lindblad már a 18. születésnapja előtt rajtengedélyt kapjon, erről a Motorsport-világtanács jövő heti rendkívüli közgyűlésén és konferenciáján, Makaóban hoznak döntést. A 17 éves pilóta már korábban összegyűjtötte a 40 licencpontot, így csak a kora szabhat neki akadályt.
A „vörös bikáknak” azért lenne fontos, hogy a svéd származású brit megkapja a különengedélyt, mert Verstappen a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon nagyon közel került az eltiltáshoz, és ha június 30-ig bezárólag további egy büntető pontot kap, akkor nem vehet részt a következő futamon. Ebben az esetben a hírek szerint Lawson vagy Hadjar váltaná a Red Bullnál, míg a Racing Bullsnál felszabaduló helyet Lindbald foglalhatná el. |
55. SPANYOL NAGYDÍJ | |
MÁJUS 30., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:13.718 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.760 |
MÁJUS 31., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.387 |
Időmérő | 1. Piastri 1:11.546 |
JÚNIUS 1., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |