Norris igyekszik kiélvezni a pillanatot; Leclerc-t frusztrálja, hogy nem jött össze a pole

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.24. 20:44
A monacói időmérő első három helyezettje (Fotó: AFP)
Kisebb meglepetésre Lando Norris szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es Monacói Nagydíj időmérőjén, míg a mindhárom szabadedzésen leggyorsabb Charles Leclerc-nek meg kellett elégednie a második hellyel. A brit úgy érzi, sok ideje érett már a mostani siker, és keményen megdolgozott érte, így igyekszik kiélvezni a pillanatot, a monacói pedig a frusztrációját fejezte ki, mert szerinte nehéz lesz a második pozícióból nyerni. A vb-éllovas Oscar Piastri eközben arról beszélt, hogy a hétvége során többször találta el a falat, mint teljes eddigi karrierje során.

Előzetesen nem sok jel mutatott Lando Norris pole pozíciójára Monacóban, hiszen amellett, hogy az egy körön nehezen megzabolázható McLaren már nemegyszer alulmaradt az időmérőn, a házon belüli párharcban egyértelműen a brit volt hátrányban, aki saját bevallása szerint is gyengélkedik idén olyankor, amikor egy körön kell kihozni az autóból a maximumot. Ráadásul a három szabadedzés a hazai hősről, Charles Leclerc-ről szólt, aki igazi monacói specialistának számít, és egy évvel ezelőtt sikerült először nyernie is a hercegségbeli utcákon, ahol felnőtt. 

A ferraris a mindent eldöntő harmadik szakasz utolsó pillanataiban is még az időlista élén állt, aztán jött a két gyors körre szavazó McLarennel Norris, és váratlanul elrontotta a monacói népünnepélyt. A brit versenyző az idei második, míg pályafutása 11. pole pozícióját szerezte, és a helyszínen először várhatja az élről a piros lámpák kialvását. A mostani siker akár fordulópontot is jelenthet a bajnoki párharcban, és magbiztossággal töltheti el az összetettben 13 pont hátránnyal második pilótát, hiszen pont a szűk utcákon, a falak fenyegető közelségében, ott, ahol a legkisebb megingásokat is keményen megbünteti a pálya, végre sikerült összeraknia a kört, amikor a leginkább számított. 

Ez már régóta érett! Jól érzem magam, szerintem nem is tudjátok elhinni, mennyire jó érzés az elmúlt hónapok nehézségei után. Monaco gyönyörű hely, a lehető legnehezebb itt megcsinálni, főleg a hazai hős ellen. Nagyon büszke vagyok a teljes csapatra, rendkívül keményen dolgoztunk az elmúlt néhány hónapban. Nagyon örülök” – kezdte az értékelést, majd arra is kitért, hogy a wokingiak már a kvalifikáció kezdete előtt eldöntötték, a végén két gyors körrel fognak próbálkozni. 

Már az időmérő előtt is úgy gondoltuk, hogy ez a lehető legjobb stratégia, és ez be is bizonyosodott. A csapat csodálatos munkát végzett, szóval köszönettel tartozom mindenkinek itt és a gyárban is. Ezek a napok nem jönnek könnyen, büszkeséggel tölt el, hogy most valamit visszaadhattam nekik. Jól kör volt, sikerült szépen összehoznom, és fantasztikus érzés, amikor áthaladsz a célvonalon, s mindez kifizetődik. Ez a hétvége arról szólt, hogy körről körre, edzésről edzésre fejlődjünk. Charles zárt az élen valamennyi gyakorláson, szóval nehéz volt úgy kimenni, hogy most meg kell csinálnunk.”

Ugyanakkor magabiztosak voltunk azt illetően, hogy ott lehetünk, és tudtuk, hogy van bennünk még az időmérő előtt, így tisztában voltam azzal, hogy ha sikerül jól összeraknom a kört, akkor meglehet a pole pozíció is – magyarázta, majd amikor arról kérdezték, mit vár a vasárnapi futamtól, amelyen egyedülálló módon kötelező lesz legalább kétszer kereket cserélni, jelezte, most még nem ezzel foglalkozik. – Jelen pillanatban nem is érdekel. Ki szeretném élvezni a mai napot. Keményen dolgoztam érte. Majd este megvitatjuk, és felkészülünk a vasárnapra. Egyszerűen nagyon örülök annak, ahogyan a mai nap és az időmérőm alakult. Megélem a pillanatot, aztán a figyelmemet a versenyre összpontosítom.”

Míg a McLarenen belül Norris volt az, aki rendre rontott az időmérő döntő szakaszában, miközben Oscar Piastri három pole pozíciót is gyűjtött, ezúttal az ausztrál volt az, aki hibát hibára halmozott, és nem sikerült neki az optimális kör, amikor igazán számított. A vb-éllovas a második edzésen össze is törte az autóját, míg a mostani kvalifikáción többször is súrolta a szalagkorlátot. 

Elég intenzív volt, sok szempontból emlékeztetett a tavalyi évre. Az első köröm jól sikerült, aztán a második próbálkozásom alkalmával elkövettem egy hibát a Nouvelle Chicane-nál, és hagytam ott némi időt. Szerintem ezen a hétvégén már többször találtam el a falat, mint a teljes eddigi pályafutásom során, szóval egyáltalán nincs tiszta hétvégém. Kissé nehezen tudtam felvenni a ritmust, de a kvalifikáción már sokkal jobban éreztem magam, és elégedettebb voltam mindennel. Elég sokat dolgoztunk, és egészen tisztességes ez az eredmény. Ezúttal nehéz lett volna legyőzni Landót, szóval gratulálok neki. Nekem elég zűrös hétvégém van, tehát az, hogy sikerült egy ilyen kör, amivel megszereztem a harmadik helyet, egészen jó.”

F1 Grand Prix of Monaco - Qualifying
Leclerc-t bosszantja, hogy így alakult az időmérő (Fotó: AFP)

Leclerc rendkívül magabiztosan vághatott neki az időmérőnek, és sokáig úgy tűnt, senki sem tudja megállítani abban, hogy megszerezze hazai pályán a negyedik pole pozícióját is. A McLaren taktikája azonban kifizetődött a végén, és a monacóinak meg kellett elégednie a második hellyel. „Mindig lehet még több időt találni, de végső soron ez volt a legtöbb, amit tehettünk. Úgy érzem, a köröm nagyon jól sikerült. Az első próbálkozásomért viszont kár, hiszen ha jól sikerül az első köröd, az önbizalomlöketet ad a következő előtt. De nekem ez nem adatott meg, mert a második szektorban forgalomba kerültem. Ez van. De nyilvánvalóan eléggé frusztráló.”

Tisztában vagyunk azzal, hogy nem igazán van olyan autónk, amellyel győzelmekért küzdhetünk az idén, de ezen a hétvégén jónak érződött a kocsi, és a második helyről nehéz lesz nyerni. Általánosságban véve szeretem az utcai pályákat, szeretek mindent feltenni egy körre és kockáztatni, és szerintem a legtöbb esetben mindez kifizetődik, persze előfordul az is, hogy nem. Büszke vagyok az elért eredményre, mivel papíron úgy festett, nagyon küzdelmes hétvége vár ránk. Végső soron ez nem is olyan rossz.”

A negyedik eredetileg Lewis Hamilton lett, ám a Max Verstappen feltartása miatt kapott három rajthelyes büntetése nyomán csak a hetedik helyről vághat neki a vasárnapi futamnak. A hétszeres világbajnok már a döntés előtt elismerte, hogy hátráltatta a Red Bull-ost, és megosztotta a gondolatait a hétvégéje eddigi alakulásáról is. „Nem a mostani volt a legnagyszerűbb napom, de a hétvége összességében nézve egészen jól alakult. Csodálatos érzés Ferrarit vezetni ezen a pályán! Az autó rendkívül jónak érződik, ám nyilvánvalóan nem segített, hogy a harmadik szabadedzésen összetörtem a kocsit. A végén voltak néhányan előttem, vesztettem némi tapadást, és elvesztettem az irányítást a gép hátulja felett. A csapat viszont csodálatos munkát végzett az autó megjavításával.”

Az időmérő nagyon szórakoztató itt, de rendkívül nehéz feladat megoldani, hogy ne álld senki útját. Szerintem jó munkát végeztem ezen a területen, de a csapat először azt mondta, hogy Max gyors körön van, ezért lehúzódtam jobbra, majd arról tájékoztatott, hogy már nincs gyors körön, szóval emeltem a tempón, és nem voltam ott teljesen az íven, azonban kétségtelenül megzavartam őt” – osztotta meg a hátrasorolását eredményező feltartás előzményeit. 

 

F1
5 órája

Hamilton rajtbüntetést kapott Verstappen feltartásáért – hivatalos

A hétszeres világbajnok mellett Strollt is megbüntették.

 

A negyedik helyet pont Verstappen örökölte meg Hamiltontól, a holland elmondta, hogy nem a riválisa volt a felelős, ám jelezte, hogy szerinte büntetést ér a megmozdulás, amiben végül igaza lett. „Láttam, hogy a csapata azt mondta neki, lassítok, miközben egyértelműen gyors körön voltam, szóval nem Lewis hibája volt. Gyorsan váltottam is vele néhány szót az esetről, nem történhetett volna meg ilyesmi. A csapata hibázott. Ha megnézzük a korábbi eseteket, akkor büntetést ér. De ez inkább a csapata hibája. Általában az időmérőn elég szigorúan veszik ezeket az ügyeket.”

Ami a Red Bull teljesítményét illeti, a holland nem lepődött meg azon, hogy nem igazán volt esélye harcba szállni az élen zajló küzdelemben. „Főként a középső szektorban vesztettünk időt, nem volt meg a mechanikus tapadásunk a lassú tempójú kanyarokban. Nem is tudtam előrelépni az edzéshez képest, és valahányszor átmentem egy kerékvetőn, vagy elemelkedett az egyik kerék egy döntött kanyarban, egyszerűen nem tapadt be az autó. Ez már jó ideje gondot jelent nekünk. Amint kimentünk a kvalifikáción, és láttam, hogyan fejlődtek a köridők, tudtam, hogy nem leszek harcban. A mi kocsink egyébként sem jó alacsony tempó mellett. Az időmérőkön elég szoros volt végig a küzdelem, s amikor hiányzik az érzés és az egyensúly ezekben a lassú tempójú kanyarokban, akkor nem fog összejönni.”

Nem Hamilton volt az egyetlen, akit szankcionáltak, a pénteken már egy rajthelyes hátrasorolást összeszedő Lance Strollt további három pozícióval sorolták vissza, miután feltartotta Pierre Gaslyt a Q1-ben. Rajtuk kívül Oliver Bearman is büntetést kapott, a britet tíz hellyel sorolták hátra, miután még a második edzésen előzött piros zászlós jelzés alatt. 

 

MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes1:09.954átlag: 171.729 km/ó
2.Charles LeclercmonacóiFerrari1:10.0630.109 mp h.
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:10.1290.175
4.Lewis Hamilton*britFerrari1:10.3820.428
5.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda1:10.6690.715
6.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:10.9230.969
7.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:10.9240.970
8.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:10.9420.988
9.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:11.1291.175
10.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:11.2131.259
11.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:11.3620.792
12.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:11.4150.845
13.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1:11.5961.026
14.George RussellbritMercedes- 
15.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedesidő nélkül 
16.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:11.9020.673
17.Oliver Bearman*britHaas-Ferrari1:11.9790.750
18.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:11.9940.765
19.Lance Stroll**kanadaiAston Martin-Mercedes1:12.5631.334
20.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1:12.5971.368
**: 3 rajthelyes büntetés feltartásért.
**: 10 rajthelyes büntetés piros zászlós szakasz alatti előzés miatt (második szabadedzés).
***: 1+3 rajthelyes büntetés baleset okozása (első szabadedzés), illetve feltartás (időmérő) miatt.

 

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE

1. SZAKASZ2. SZAKASZ
1.Leclerc1:11.2291.Norris1:10.570
2.Norris1:11.2852.Leclerc1:10.581
3.Piastri1:11.3083.Albon1:10.732
4.Verstappen1:11.4314.Piastri1:10.858
5.Russell1:11.5075.Verstappen1:10.875
6.Hamilton1:11.5756.Hamilton1:10.883
7.Albon1:11.6297.Hadjar1:11.040
8.Alonso1:11.6748.Alonso1:11.182
9.Sainz1:11.7079.Lawson1:11.250
10.Cunoda1:11.80010.Ocon1:11.262
11.Hadjar1:11.81111.Sainz1:11.362
12.Lawson1:11.81812.Cunoda1:11.415
13.Ocon1:11.83913.Hülkenberg1:11.596
14.Hülkenberg1:11.87114.Russell-
15.Antonelli1:11.88015.Antonelliidő nélkül
16.Bortoleto1:11.902   
17.Bearman1:11.979   
18.Gasly1:11.994   
19.Stroll1:12.563   
20.Colapinto1:12.597   

MONACÓI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes
2.Charles LeclercmonacóiFerrari
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda
5.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda
6.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes
7.Lewis Hamilton*britFerrari
8.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari
9.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda
10.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes
11.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes
12.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda
13.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari
14.George RussellbritMercedes
15.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes
16.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari
17.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault
18.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault
19.Lance Stroll**kanadaiAston Martin-Mercedes
20.Oliver Bearman***britHaas-Ferrari
*: 3 rajthelyes büntetés feltartásért.
**: 1+3 rajthelyes büntetés baleset okozása (első szabadedzés) és feltartás (időmérő) miatt.
***: 10 rajthelyes büntetés piros zászlós szakasz alatti előzés miatt (második szabadedzés).

 

71. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 23., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Leclerc 1:11.964
2. szabadedzés1. Leclerc 1:11.355
MÁJUS 24., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Leclerc 1:10.953
Időmérő1. Norris 1:09.954
MÁJUS 25., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15., 20.00
Osztrák Nagydíj, Spielbergjúnius 29. 15.00

 

Legfrissebb hírek

Hamilton rajtbüntetést kapott Verstappen feltartásáért – hivatalos

F1
5 órája

Norris elrontotta a monacói népünnepélyt – McLaren-pole pozíció az év legfontosabb időmérőjén

F1
9 órája

Leclerc változatlanul az élen; Hamilton összetörte a Ferrarit az utolsó monacói edzésen

F1
12 órája

„Nagyon-nagyon gyors a Ferrari” – a riválisok figyelmét is felkeltette a maranellóiak tempója Monacóban

F1
2025.05.23. 20:49

Óriásit hibázott Bearman, 10 rajthelyes büntetést kapott a Monacói Nagydíjra – hivatalos

F1
2025.05.23. 19:35

Meggyőző a Ferrari a monacói nyitó napon: Leclerc maradt az élen, Hamilton harmadik a második edzésen

F1
2025.05.23. 16:45

Stroll rajtbüntetést kapott a Leclerc-rel történt ütközés miatt – hivatalos

F1
2025.05.23. 16:43

Verstappen szerint nem lesz könnyű megismételni az imolai sikert Monacóban

F1
2025.05.23. 15:05
Ezek is érdekelhetik