A legnagyobb tévés nézőszám tekintetében a női sportok közül a futball tartja a rekordot: a 2019-es franciaországi FIFA női világbajnokságot 993 millió ember nézte a tévében, további 482 millióan pedig a digitális platformokon. Nézőcsalogató a női tenisz is, olyannyira, hogy a női US Open nézettségi adatai magasabbak voltak, mint a férfié: 2019-ben a női US Open-döntőt átlagosan 3.1 millió néző követte figyelemmel, miközben az amerikai játékos nélküli férfi döntőt 2.8 millió ember követte. De más sportoknál is szemmel látható a növekedés, ami az online fogadás felfutását is magával hozta. A 2020 ICC Women's Twenty20 World Cup krikett világbajnokság nyitó meccsét 3.6 millióan nézték, a 2017-es női rögbi világbajnokság utolsó mérkőzését az Egyesült Királyságban pedig 2.6 millióan követték.
Egyre nagyobb a potenciál a női sportban
A fenti nézőszám növekedéssel párhuzamosan fejlődik a női sportok közvetítési jogainak piaca is. Az angol BBC több mint tíz millió eurót fizetett az Angliában rendezendő – 2022-re halasztott – európai női labdarúgó bajnokság jogaiért. Franciaországban a Canal Plus és a TF1 közösen szerzett jogokat az Euro 2021-re 13 millió euró értékben. Az Egyesült Államokban a nemzeti női jégkorong liga a Twitch-csel kötött hároméves szerződést élő közvetítésekre, ezzel az NWHL története során először jutott médiajogi díjhoz. És még lehetne tovább sorolni…
„Az utóbbi években a női sport bebizonyította, hogy képes kivívni a nagyközönség figyelmét. Jelentősen nő az érdeklődés a televíziós jogokért és szponzorációs lehetőségekért. A magyar női sportban érdemes kiemelni a Győr kézilabdacsapatát, amely 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben is megnyerte a Bajnokok Ligáját. A csapatot a főszponzor Audi mellett több olyan nagyobb cég is támogatja, mint például az OTP Bank vagy a Szerencsejáték Zrt. A női sport üzleti értéke folyamatosan növekszik és várakozásaink szerint ez a tendencia a jövőben is megfigyelhető lesz” – mondta Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.
Egyre több szponzor fókuszál a női sportokra
A Deloitte tanulmánya szerint a sportban lévő szponzorációs szerződések globális értéke évi 44.9 milliárd dollárra tehető, és az erősödő televíziós nézettség és az emelkedő nézőszámok okán egyre több szponzor fókuszál a női sportokra. 2019-ben és 2020-ban is jelentős támogatási megállapodásokat jelentettek be a márkák. A Barclays többmillió font összegben lett az FA WSL szponzora. A Budweiser 2019-ben lett hivatalos partnere az angol női labdarúgó-válogatottnak, a Boots hároméves megállapodást írt alá Anglia, Wales, Skócia, Észak-Írország és Írország női labdarúgó-válogatottjainak támogatásáról. A PepsiCo pedig ötéves megállapodást írt alá az UEFA női labdarúgás támogatásáról.