A kilencedik helyről rajtoló Kiss Pál Tamás a rajt követően a nyolcadik pozícióba kapaszkodott fel, de az első kört csak 10.-ként teljesítette. A szombati versennyel ellentétben a magyar versenyző most nem tudott előrelépegetni, sőt folyamatosan csúszott vissza, a fél távnál már csak a 13. volt.
Egy kakaskodásnak köszönhetően Kiss Pál Tamás feljött a 11. helyre, de esetét Vainióval vizsgálták a bírák, s utóbbi tegnaphoz hasonlóan begyűjtött egy 20 másodperces büntetést.
Két körrel a vége előtt a magyar versenyző a 9. helyre jött fel, míg a tegnap nyerő Daniel Abt a győzelemért csatázott, ráadásul Mitch Evans defektje miatt nagyon hátraesett, így egy sikerrel a bajnoki cím is a németé lehetett volna, de végül csak a 2. helyen zárt, így a Lotusnak meg kellett elégednie a konstruktőri bajnoki címmel.
A futamot a ciprusi Eftihiosz „Tio” Ellinasz nyerte meg, míg a magyar versenyzőt büntetése miatt a 15. helyre sorolták vissza.
„Meglepődtem volna, ha az utolsó versenyt megúszom büntetés nélkül, úgy gondolom, így volt kerek ez az évad – nevetett kínjában a monzai második futam után Kiss Pál Tamás. – Nem is tudom, miért kaptam a büntetést, de őszintén szólva nem is nagyon érdekel már. Állítólag a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt büntettek meg, pedig nem előztem a sárga zászló hatálya alatt, és ha javítottam a szektoridőmön, akkor mindenki más is, mert épp egy vonat közepén haladtam.”
„Amúgy a többiek előzhettek négykerekes pályaelhagyással, levághatták kedvükre a sikánt akár többször is, előzhettek sárga zászlónál, nem kaptak semmit, úgyhogy elég érdekesnek tartom a versenybírák koncepcióját. A „ki kapta a legtöbb büntetést idén?” bajnokságot biztosan megnyertem volna, és mindezt úgy, hogy soha egy versenyen sem törtem össze senkit. Egyszerűen nem tartom korrektnek a versenybírák hozzáállását, úgyhogy már nem is reklamáltam a leintés után, csak gyorsan összepakoltam és eljöttem onnan, mert úgy éreztem, hogy én egy percig sem akarok tovább ott maradni” – mondta el őszintén a magyar pilóta.
„Nemcsak a sorozatos büntetésekből lett elegem, hanem abból is, hogy a második futamon már megint esélyem sem volt harcolni az élmezőnnyel, az egyenesekben folyton egyszerre hárman estek rá a nyakamra, és örültem, ha tartani tudtam a pozíciómat. Evans például úgy ment el mellettem az egyenesben, mint aki szemből jött, pedig higgyék el, én is tövig nyomtam a gázpedált és elvileg ugyanolyan autóban ülök, mint ő, vagy bárki más. A végén volt néhány jó csatánk Cecconnal és Bullerrel, amit élveztem is, és végül sikerült megtartanom velük szemben a 9. helyemet, de előrébb jutni tényleg teljesen reménytelen volt.”
„A mérlegelésnél aztán már a 8. helyen rangsoroltak Vainio büntetése miatt, de még nem mertem örülni az egy pontnak, és jól is tettem, mert hamarosan szóltak is, hogy nem úgy van ám az, engem is megbüntetnek – árulta el a miskolci fiatalember, majd hozzátette: – Az egyetlen pozitívumot a hétvégémben a magyar szurkolók jelentették, akik a helyszínre is nagyszámban kilátogattak, és tudom, hogy otthonról is rengetegen szorítottak értem, amit ezúton is nagyon szépen köszönök mindenkinek.”