„Teljesen kimerültem" – mondta Lónyai Pál a célba érkezés után, s ha őszinték akarunk lenni, az ellenfelek sem vélekedtek másképp. Rettenetesen nehéz két napon van túl a spanyol világkupa-viadal mezőnye (a pénteki öt kilométeres prológ csak beetetés volt), ezalatt az ötszáz versenykilométer alatt több port nyeltek, több alkatrészt elfogyasztottak, s több energiát felemésztettek, mint máskor egy hét alatt.
„Őszintén megmondom, nem erre számítottam. Azt mondták nekünk, olyan pályák lesznek itt, mint a veszprémi lőtér, úgyhogy arra készültünk. Ehhez képest liszt finomságú porban autóztunk, amelyet a légszűrő sem tudott megszűrni, s amelytől folyamatosan fulladoztunk. Egyszer meg is kellett állnunk, hogy kiköhögjük magunkat, annyira megállt a por az autóban" – mondta Lónyai, aki azt is elárulta, szombaton nem találta saját ritmusát, elvette az energiát, hogy próbált alkalmazkodni a körülményekhez. A záró napon viszont már felvették a ritmust, sőt elégedettek voltak a teljesítményükkel. Igaz, hogy olykor veszélyesen lelógtak az útról, egyszer-kétszer leugrattak a szántásba, de jelentősen felgyorsultak, és az összetettben is nagyot ugrottak előre.
„A csapat érdeme, hogy be tudtuk fejezni a versenyt, mert ezek a pályák bizony rendesen gyilkolták az autókat – tízpercenként láttunk valakit félreállva az úton. Az eredménnyel sem lehetünk elégedetlenek, egyrészt mert az autónk egy kicsit gyenge volt ezekre a pályákra, másrészt mert a nemzetközi élmezőny legyőzésére egyelőre amúgy sem pályázunk. És az is tény, hogy ezt a versenyt sohasem fogom elfelejteni" – mondta Lónyai, akinek a véleményéhez csatlakozott navigátora, Garamvölgyi Zoltán is.
„Alul szikla, felül meg ez a lisztszerű borzalom – a szakaszok végén úgy néztünk ki, mint a kőműves, aki egy hete csak cementtel dolgozik. Navigációs szempontból bosszantóak voltak az itiner pontatlanságai, egyszer el is felejtettünk idejében lejönni az autópályáról, emiatt vagy tizenkét kilométert kellett kerülnünk, mert ötszáz méterrel el volt írva az itinerben a jel. Összességében nagy kaland volt itt rajthoz állni, mert voltak csodálatos részei is a pályának, de legközelebb másképp kell felkészítenünk az autót, mert a por a motort is megette – a tüdőnkről már nem beszélve..." – mondta Garamvölgyi, aki szintén elégedett a 25. hellyel.
Abszolút végeredmény: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 6:07:20.0, 2. al-Mutaivei, Schulz (arab emírségekbeli, német, Mini) 5:04.0 perc hátrány, 3. Vasziljev, Jevtyehov (orosz, G-Force Proto) 10:50.0, …25. Lónyai Pál, Garamvölgyi Zoltán (Gar-Zone Motorsport, Nissan Pickup) 1:50:49.0 óra h. |