„Úgy érzem, hogy amit csak lehetett kihoztam a motorból – elemzett Talmácsi Gábor. – Az elején kicsit megzavart, hogy a köridőmérőm nem a valós időket mutatta, majd az edzés közepén el kezdett az eső is szitálni. A motorbalance még nem az igazi. A kanyarok bejáratánál sajnos folyamatosan elmegy a Hondám hátulja, de tudjuk, hogy mi okozza a problémát, amin változtatni fogunk a holnapi bemelegítő edzésen. A 11. hely az eddigi legjobb rajtpozícióm, aminek örülök, és ez is mutatja, hogy versenyről versenyre folyamatosan fejlődünk. Nagyon várom a futamot, ami köztudott, hogy mindig egészen más, mint egy tréning.”Talmácsi Gábor. – Az elején kicsit megzavart, hogy a köridőmérőm nem a valós időket mutatta, majd az edzés közepén el kezdett az eső is szitálni. A motorbalance még nem az igazi. A kanyarok bejáratánál sajnos folyamatosan elmegy a Hondám hátulja, de tudjuk, hogy mi okozza a problémát, amin változtatni fogunk a holnapi bemelegítő edzésen. A 11. hely az eddigi legjobb rajtpozícióm, aminek örülök, és ez is mutatja, hogy versenyről versenyre folyamatosan fejlődünk. Nagyon várom a futamot, ami köztudott, hogy mindig egészen más, mint egy tréning.”
„El vagyok keseredve ez a 24. hely egy borzalom itt »hazai« pályán – értékelt Tóth Imre. – A gumiválasztással számoltuk el nagyon magunkat egyébként. Ami reggel jó volt, az a lehűlt aszfalt és a helyenként szemerkélő eső miatt most nem jól reagált. Ellenben a legjobb keverékből csak egy garnitúrát hoztunk az időmérőre, mert így kettő maradt a versenyre. Fontos, hogy legyen tartalék, mert ha esetleg valamiért visszaintik a futamot, akkor lesz még a jó keverékből. A rajt holnap lesz, a versenytempónk megvan és a motorommal is minden rendben. Egy jó starttal előrébb kerülhetek, a célegyenes vége jól ment a hétvégén, ott nyerhetek pár pozíciót. Remélem, hogy sokat tudok majd előrejönni, és én végig tolni fogom, mert mindenképpen pontot szeretnék szerezni.”
„A szabadedzésen nem sokat változtattunk a beállításokon, mert úgy éreztük, hogy elég közel járunk a jó megoldáshoz – mondta Németh Balázs. – Így végre ki tudtam használni az időt és sokat voltam a pályán. Próbáltam más versenyzőket követve megnézni, hogy ők milyen íveken fordulnak, és úgy éreztem, hogy ezzel nem lesz gond a kvalifikáción. A blokkom viszont sokat gyengült az edzés alatt, pedig még 300 kilométer sem volt benne, ezért ezt az időmérőre kicseréltük. Állítottunk a hátsó csillapításon, mert úgy tűnt, hogy ezzel pozitív változást érhetünk el. Sajnos azonban nem így lett. A forgalommal sem volt szerencsém, mert a legjobb körömben feltartottak. Az utolsó körömet pedig én hibáztam el, már rögtön az elején. A váltómmal is gond volt, néhányszor visszadobta 5-ös sebességfokozatból 4-esbe, ami szintén nem könnyítette meg a dolgom.”
A RAJTSORREND | |
1. Kenan Sofuoglu (török, Kawasaki) | 2:03.217 perc |
2. Jules Cluzel (francia, Honda) | 2:03.219 |
3. Fabien Foret (francia, Kawasaki) | 2:03.297 |
…11. Talmácsi Gábor (Honda) | 2:04.224 |
…24. Tóth Imre (Honda) | 2:05.401 |
…27. Németh Balázs (Honda) | 2:05.725 |