Az első futamban Michelisz jól kapta el a repülőrajt pillanatát, de Andre Couto összetört versenyautóját csak nagy lélekjelenléttel tudta elkerülni, közben pedig kénytelen volt elengedni legfőbb riválisát, a dán Kristian Poulsent. Az ütközéseknek és a kieséseknek köszönhetően Michelisz egészen a nyolcadik helyig tudott előrelépni, de mivel a Yokohama Drivers' Trophyban is érdekelt ellenfelei előtte végeztek, a magyar versenyző elvesztette esélyét, hogy megnyerje a privát értékelés idei kiírását.
A második versenyben a magyar pilóta a tizedik rajtkockából indulva rögtön két helyet javított, később pedig egészen a hatodik helyig előre tudott lépni, de az utolsó előtti körben fékprobléma miatt kénytelen volt három ellenfelét is elengedni, így végül a kilencedik helyen ért célba.
Michelisz műszaki hibája azt is jelentette, hogy a magyar versenyző kiszorult a Yokohama Drivers' Trophy értékelésének dobogósai közül, míg az összetett pontversenyben a kilencedik helyen végzett.
„Az első futam rajtjánál viszonylag sokkal történt előttem a baleset, mégis amikor odaértem, Andre Couto autója pont akkor állt keresztbe az úton – mondta Michelisz Norbert. – A szerencse mellettem volt, hogy ki tudtam kerülni, nem is voltam biztos abban, hogy el tudok-e menni mellette. Sajnos emiatt vesztettem egy helyet, pont Kristian Poulsen előzött meg és tudtam, hogy nagyon nehéz dolgom lesz, ha életben akarom tartani az esélyeimet. Az első futamon nem is voltam elég gyors ahhoz, hogy támadni tudjam. Kis szerencsével végül feljöttem a nyolcadik helyre, ami a tizenegyről indulva nem is lett volna rossz, de nekünk mégis kevés volt.”
„A második futamon sikerült jól elkapnom a rajtot, de Yvan Muller az utolsó pillanatban rám zárt, ezért el kellett vennem a gázt. Az autót stabilnak éreztem, menet közben a tempóval is meg voltam elégedve, de már utólag nézve az sem volt túl jó. Összességében, jó lett volna a hatodik helyen célba érni, de óriási szerencse kellett volna hozzá a fékprobléma miatt. Egyre jobban visszaestem, sőt egyszer a szalagkorlátnak is nekicsúsztam. Nagyon küzdelmes volt a második futam vége, nem is gondolom, hogy ebben ma több lett volna.”
A vb-t a francia Yvan Muller úgy is meg tudta nyerni, hogy egyetlen veszélyes riválisa, a brit Robert Huff ígéretéhez híven mindkét futamot megnyerve, így ő ennél többet nem tudott kihozni a záró versenyekből, viszont Muller végső győzelmét nem tudta megakadályozni.
1. FUTAM | |
1. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) | 33:23.773 perc |
2. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) | 35:02.919 |
3. Gabriele Tarquini (olasz, Sunred SR Leon 1.6T) | 35:08.569 |
…8. Michelisz Norbert (BMW 320 TC) | 35:13.952 |
2. FUTAM | |
1. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) | 33:23.773 perc |
2. Tom Coronel (holland, BMW 320 TC) | 33:28.453 |
3. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) | 33:32.468 |
…9. Michelisz Norbert (BMW 320 TC) | 33:40.459 |
AZ ÖSSZETETT VÉGEREDMÉNYE – PILÓTÁK | |
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) | 433 pont |
2. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) | 430 |
3. Alain Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) | 323 |
4. Tom Coronel (holland, BMW 320 TC) | 233 |
5. Gabriele Tarquini (olasz, Sunred SR Leon 1.6T) | 204 |
…9. Norbert Michelisz 88 | |
AZ ÖSSZETETT VÉGEREDMÉNYE – CSAPATOK | |
1. Chevrolet | 973 pont |
2. BMW Customer Racing Teams | 583 |
3. SR Customer Racing | 525 |
A YOKOHAMA DRIVERS' TROPHY VÉGEREDMÉNYE | |
1. Kristian Poulsen (dán, BMW 320 TC) | 141 |
2. Michel Nykjaer (dán, Sunred SR Leon 1.6T) | 139 |
3. Franz Engstler (német, BMW 320 TC) | 125 |
4. Michelisz Norbert (BMW 320 TC) | 124 |