A tréninget Alain Menu, a gyári Chevrolet svájci pilótája zárta az élen 53.608 másodperces idejével, Michelisz csaknem másfél másodperces hátránnyal, 55.036-tal végzett a 24 autót felvonultató mezőnyben. Michelisz az edzés elején ki is csúszott a kavicságyba, amelybe beleragadt, így piros zászlóval le kellett inteni a tréninget.
„Elvesztettem az uralmamat az autó felett. Kopottak voltak már a gumik, ez okozta a pördülésemet. Szerencsére nem vesztettünk olyan sok időt, hiszen piros zászló volt mindjárt, így vissza tudtam jönni a boxba. Annyira mély volt azon a helyen a sóderágy, hogy a lökhárítóm darabokra szakadt. Ezt a fiúk nagyon gyorsan megcsinálták, így volt időm folytatni a tesztet" – mondta Michelisz a Zengő csapat honlapjának.
A magyar pilóta az edzés előtt a pályáról és a gyerekkori emlékeiről is beszélt.
„Szuzuka az egyik régi kedvenc pályám, a Formula–1-ben is itt szoktak zajlani a legszínvonalasabb futamok, és úgy gondolom, ez a WTCC-ben sem lesz másként – mondta Michelisz még az edzés előtt. – Mi sajnos nem a teljes hosszát használjuk, de Spa mellett Szuzuka az a pálya, ahol mindig szerettem volna menni. Nemcsak a vonalvezetés miatt, hanem a Senna-Prost korszak legemlékezetesebb csatái miatt is nagyon csábító ez a helyszín számomra.”
A világbajnoki mezőnyben 2008-ban Japánban bemutatkozó Michelisz a WTCC összetett pontversenyének 8. helyén áll 80 ponttal, míg a Yokohama Drivers’ Trophy értékelésében 95 ponttal a második helyen áll. Előbbiben egy, utóbbiban négy pont a hátránya a dán Christian Poulsennel szemben.
Az elmúlt három versenyhétvége köridőinek összesítése alapján a BMW 320 TC +20 kg, az SR León 1.6T +10 kg büntetősúlyt hordoz majd. A legnehezebb autó továbbra is a 40 kilogrammot hordozó Chevrolet Cruze marad. A WTCC 2005-ös újraindulása óta először szerepel a versenynaptárban Szuzuka, a japán futamokat korábban az okajamai pályán rendezték meg.
A szombati időmérő edzést (8.30) és a vasárnapi futamokat (7.30 és 8.50) az Eurosport élőben közvetíti.