Ahogy arról beszámoltunk, a szervezők hetekkel ezelőtt tárgyalni kezdtek a Hungaroring vezérkarával arról, hogy tíz év kihagyás után visszatérjen a WTCC mezőnye a Hungaroringre, amelyen utoljára 2001-ben, még Európa-bajnokságként (ETCC) szerepeltek a túraautós versenyzők. arról beszámoltunk, a szervezők hetekkel ezelőtt tárgyalni kezdtek a Hungaroring vezérkarával arról, hogy tíz év kihagyás után visszatérjen a WTCC mezőnye a Hungaroringre, amelyen utoljára 2001-ben, még Európa-bajnokságként (ETCC) szerepeltek a túraautós versenyzők.
Az idén BMW 320 TC típusú autóval száguldó Michelisz Norbert pályafutása során a júniusi futam lesz az első alkalom, hogy Európa- vagy világbajnoki hétvége keretein belül hazai pályán, a Hungaroringen száguldhat. Korábban a Suzuki Swift-kupa, a Renault Clio-kupa, a SEAT Leon-szuperkupa, a 12H Hungaroring és a Lamborghini Blancpain Super Trofeo mezőnyében összesen 25 futamon állt rajthoz, és számos teszten, köztük élete első, versenyautóval teljesített edzésén ült a volán mögé.
„Hatalmas lehetőség hazai közönség előtt versenyezni, a magyarországi futam tudata motiváló hatással van rám. Most először fogok olyan helyzetbe kerülni, hogy pályaismeret szempontjából előnyben leszek az ellenfelekhez képest – mondta Michelisz csapata, a Zengő Dension Team sajtóközleményében. – A ring jellegéből adódóan nem számítok arra, hogy bármelyik autó is előnyben lehet, de a sok kanyar miatt fajlagosan nagyobb a gumikopás, s ez talán a BMW felé billentheti a mérleg nyelvét. Előzési pontok ugyan akadnak a célegyenes végén vagy a 12-es kanyar féktávjánál, de hiba nélkül nehéz lesz előzni. Fontos lesz a szombat délutáni időmérő."