A statisztikák azonban olykor becsapósak, átverik az embert, hiszen nem veszik figyelembe például, hogy a téli szünet során autókat építettek, átépítettek – ami pedig ebben a sportágban rendkívül lényeges szempont. Szögezzük le: a valós erőviszonyokról vasárnap délután a mostaninál jóval tisztább képünk lesz, addig azonban hagyatkozunk a tavalyi statisztikákra.
Eszerint a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős címvédőként áll oda a verseny rajtjához, vagyis a „skalpvadászat” első számú célpontja lesz. Ez azonban az Dakart számtalanszor megjárt Opel-pilótát csöppet sem zavarja, sőt…
„Győzelmet várok a hétvégi versenytől, ez nem is lehet kérdés – jelentette ki Szalay. – Kétnapos tesztet teljesítettünk a futam előtt, a hosszú téli szünet után ennek elégnek kell lennie a visszarázódásra. Amúgy az egész csapat tűkön ül, nekem pedig viszket a tenyerem: alig várom már, hogy megint ott álljunk a rajtnál és a sportbíró visszaszámoljon. A pályák nyilván hasonlítanak majd a tavalyi derecskei pályákra, amelyek viszonylag gyorsak voltak, ezért feküdtek nekünk, aztán persze majd meglátjuk, mennyire tetszenek az ellenfeleknek, hiszen az is sokat számít. Az pedig egy cseppet sem zavar, hogy mindenki ránk vadászik majd, hiszen eddig sem volt másként…”
Szalay még azt is hozzátette: a legjobb rajtszám presztízs szempontból mindenképpen előny, ám csak akkor jelent valós pozitívumot, ha nem esik az eső, mert ha sár lesz és csapadék, a pályát „takarító” első autónak nincs könnyű dolga.
És hát azért sincs, mert a tavalyi második Korda Erik, Tóth György kettős is azzal a határozott céllal vág neki a szezonnak, hogy megszerzi az abszolút bajnoki címet.
Érdekesség, hogy mióta Korda 2008-ban visszatért a magyar tereprali vérkeringésébe, minden évben sikerült előrelépnie.
A technikai háttere ugyan nem változott tavaly óta, de jó hír, hogy az elszántsága is változatlan, sőt talán még erősebb is lett egy kicsit.
„Bár kívül talán annyira nem látszik, a téli szünetben nagyon sokat változtattunk az autón. Fejleszteni már sokat nem lehet rajta, de a szünetben darabokra szedtük, kicseréltünk rajta mindent, és vadonatúj motort építettünk bele. Nem tagadom, tárgyalásokat folytattunk a gyári BMW-csapattal is, szerettünk volna idehozni, egy dakaros X3-ast, végül azonban maradtunk a Nissannál, amelynek minden csavarját ismerjük. Gyurival az elmúlt három évben mindig előre tudtunk lépni, ennél az idén sem vágyunk többre. A helyzetünk azonban annyival nehezebb, hogy innen már csak egy lépésre van lehetőség, a cél így a magyar bajnoki cím” – mondta Korda Erik.
Ami a Hajdúszoboszló központtal zajló Aqua Palace-kupát illeti: a viadal össztávja 539 km, a leghosszabb szelektív szakasza pedig 40.5 km.
Intő jel lehet a versenyzők számára a verseny biztonsági felelőse, Dézsi Mihály nyilatkozata, aki elárulta: a talaj helyenként nagyon is sáros, vendégmarasztaló.
„Olyan gumi lenne jó ide, amely automatikusan bütyköt növeszt azokon a részeken, ahol kell, aztán szépen visszahúzódik. Izgalmas lesz a verseny, mivel sok helyen a jobb és bal oldalon is árok van, előzni szinte lehetetlen, ezért nagyon fontos lesz, hogy a pénteki szuperspeciálon ki milyen eredményt ér el. Ugyanis sok múlik majd a szombat reggeli rajtsorrenden” – mondta Dézsi.