Hosszú volt a téli szünet, ezt érezték, de azt is, milyen hamar elkapja őket a „gépszíj”, milyen gyorsan felveszik a versenytempót – a Hajdúszoboszló belvárosában, a rajtkapunál összegyűlő, s a pályák szélén álldogáló nézők pedig értékelték a látványt.
Meglepetés, váratlan helyzet nem volt (lesz majd elég szombaton és vasárnap), hiszen bár a terepraliban titkos az útvonal, ezt a szakaszt kivételesen „be lehetett járni”.
A leggyorsabban Korda Erik teljesítette a távot, három másodperccel megelőzve a bajnoki címvédő Szalay Balázst.
„Kóstolgattuk a pályákat, próbálgattuk az autót – az eredmény azt mutatja, hogy nincs gond” – mondta Korda, akinek alapelve „győzelem vagy halál”, így azután nem lesz könnyű dolga Szalay Balázsnak, ha le akarja győzni őt. Márpedig le akarja, ehhez kétség sem férhet, s ha esik az eső (ígérik), talán még jól is jön neki, hogy másodikként rajtol, mert nem ő takarítja az utat.
„Ritmusos, jó pálya volt egy kis meglepetéssel – mély, sáros résszel a szakasz közepén. Az első napra pont jó volt ez a szakasz: bemelegítettünk az éles versenyre” – mondta Szalay, aki megelőzte a Dakar-király Stéphane Peterhansel korábbi Mitsubishijével száguldó Costel Casuneanut. A román fiúnak még tanulnia kell, ez az autó ennél jóval többre képes.
Van még két napja, hogy bebizonyítsa.
A magyar értékelésben Murczin Zsolt végzett a harmadik helyen, számára is jól sikerült tehát a bemelegítő szakasz.
Akinek lehet oka a panaszra, az Lónyai Pál (tönkrement az AC-pumpa, így a vízátfolyás után lefulladt az autó), és Sólyom Olivér (ő elrajtolni sem tudott az első szelektíven technikai hiba miatt).
Folytatás szombaton.
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Korda Erik, Tóth György (Magyar Motorsport, Nissan Pickup) 5:30, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 3 másodperc hátrány, 3. Casuneanu, Zani (román, Mitsubishi Pajero) 13 mp h. |