A turbómotoros versenyautó a tavaly még gyári alakulatként versenyző BMW Team RBM egyik autója volt, amelyet az előző szezon folyamán a brazil Augusto Farfus vezetett. A 2011-re vonatkozó szabálymódosítások miatt szükséges átalakításokat, és a csapat betanítását a háromszoros világbajnok, belga RBM Team végzi. A változtatások leginkább az erőforrásokat érintették: az 1.6-os turbómotorok bevezetésével egy új korszak kezdődik a világbajnokság, így a csapat történetében is.
„Nagyon boldog vagyok! Ha minden álmom így fog valóra válni, akkor sok örömet szerzek a magyar szurkolóknak idén is – idézte Michelisz Norbertet a csapat sajtóközleménye. – Nagyon büszke vagyok rá, hogy a BMW Motorsport kiemelt figyelmet fordít rám és a csapatomra. Át kell állítanom az agyamat a hátsókerék hajtásra, de nagyon várom. Rengeteg tanulnivalónk van még, hogy megismerjük az autót. Ha az első futam helyett tudunk egyet tesztelni, akkor lépünk nagyot igazán. Ha összeáll minden, az élmezőnyt szeretném ostromolni."
„Ebből az autóból első körben összesen 6-7 darab tud elkészülni a rajtig. Nagyon nagy siker az is, hogy egy kis magyar csapat kapja az egyiket – mondta Zengő Zoltán csapatfőnök. – Óriási lépést tettünk a végső céljaink eléréséhez. Versenyképes autónk van, ezért az élmezőnybe várom magunkat, ám az első futamot ki kell hagyjuk. Nem kockáztathatunk egy teljesen ismeretlen autóval, ami az utolsó pillanatban esett volna be egy konténerben."