A mobilgyártó cég 2005-ben hat évre szóló, 88 millió dolláros megállapodást kötött a WTA-val, ami a legnagyobb szponzori kontraktus volt a tenisz és a női profi sport történetében. A hölgyteniszezők legjelentősebb versenyeit magába foglaló WTA Tour a Sony Ericsson nevet vette fel. A vállalat tavaly két évvel, 2012. december 31-ig meghosszabbította a szerződését a szervezettel, ám a névhasználati jogról lemondott.
Az együttműködés mindkét fél számára előnyös volt, az idei női viadalokat rekordszámú, 5 millió néző tekintette meg a helyszíneken, jövőre pedig szintén csúcsnak számító, 96 millió dollárt osztanak szét a szebbik nem versenyein – 2005-ben ez az összeg 60 millió dollár volt.
„Nagyszerű partnerek voltak, hiányoznak majd – áll a WTA által kiadott közleményben. – Tovább akarjuk járni a fejlődés útját a már meglévő és a jövőbeli szponzoraink segítségével.”
A Sony Ericsson PR-menedzsere,Graciela Pineda a következőt nyilatkozta a lépésükről: „Ez egy stratégiai döntés volt, amelyet a márka és az üzleti tevékenységünk fejlődésére alapoztunk.”
Az LM Ericsson októberben jelentette be, hogy 1.46 milliárd dollárért eladja a két cég egyesülése után létrejött vállalatban birtokolt 50 százalékos érdekeltségét a Sonynak.