Fonák: Roddick legyőzte Federert

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2005.09.05. 21:37
Címkék
Bár a teniszpályán többnyire gratulálnia kell ellenfelének - a napokban zajló US Openen korai búcsúja miatt már nem is találkozhat vele -, az amerikai Andy Roddick legyőzte Roger Federert.Az ESPN összeállítása szerint az amerikaiak kedvence jóval ismertebb, s a szponzorok által is keresettebb sportoló, mint svájci riválisa.
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)
„Civilben” Andy Roddick (balra) a jobb, ebben az évben tízmillió dollárt keres a reklámokkal – Roger Federernek megmaradnak a sportsikerek…(Fotó: Afp)

"Míg Roddick arcával a különféle reklámokon Melbourne, Párizs, London vagy New York utcáin lépten-nyomon találkozhatunk, Federert viszont alig látni" - állapítja meg az elemzés, amelyből kiderül: Roddick ebben az esztendőben csaknem 10 millió dollárt (cirka 1.95 milliárd forintot) keres a reklámokból - a 22 éves teniszező a pályafutása során eddig ennyit öszszesen nem ütögetett össze a pályán (9.2 millió).

Roddick több kisebb szponzora mellett három óriáscég reklámembere, egy amerikai bank hitelkártyáit, egy japán luxusautót és egy európai sportszergyár termékeit igyekszik népszerűsíteni (utóbbi valóságos földindulást hozhat a teniszben, elvégre egy "igazi" francia termék, az 1920-as évek legjobb versenyzője, René Lacoste által alapított cég először szerződött amerikai topsportolóval) - no és ő az "US Open arca" is, amikor felkérték erre a szerepre, aligha gondolta bárki is, hogy már az első körben kipottyan…

Federer üzleti ügyeit a mama, Lynette Federer intézi, többek között ő harcolta ki, hogy három hazai cég, egy kisebb óragyár, egy élelmiszer-forgalmazó, illetve a nemzeti légitársaság is a világelső szponzora lett. Mellettük a vezető amerikai sportszergyár Federer első számú támogatója. Tegyük gyorsan hozzá: a 24 esztendős svájci csillag már több mint 18 millió dollárt keresett a pénzdíjakból (ez az összeg már ezen a héten 19 millió fölé emelkedhet), s azért a szponzorok vele sem szűkmarkúak. Roddick pénzügyi sikereivel pedig aligha van ideje foglalkozni - a svájcira a pályán várnak nagy feladatok…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik