A fantázadús Sugarpova elnevezésű édesség megalkotására így emlékezett vissza Marija:
„A Sugarpova megalkotása igazán szívből jövő munka volt. Nagyon érdekes volt foglalkozni vele, hiszen ez a saját üzletem, a saját beruházásom, a saját pénzemből."
Sarapova gyerekkora óta imádja az édességeket, és saját állítása szerint a barátnőinek gyakran készített otthon édességeket és bonbonokat. Innen eredeztethető a szándék, hogy saját cukorkával álljon elő.
Az amerikai Forbes magazin szerint Sarapova 2011-ben az egyik legjobban kereső sportoló volt a maga közel 30 millió dolláros éves bevételével. A tervek szerint exkluzív áruházakban és szállodában árusítanák a csemegéket.
Tizenkét, különböző formájú cukorkáról van szó (például cipő, táska, labda, szemüveg stb.), a termék szimbóluma a vörösre festett női ajak, amely az amerikai Jeff Rubin ötlete volt. Kezdetben Sarapova azt gondolta, hogy ez csak valami vicc, de aztán megbarátkozott vele.
Az édességek eladásából származó bevétel egy része a Marija Sarapova-alapítványt fogja gazdagítani, amely a csernobili katasztrófa után megbetegedett embereken segít.