
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Keddi sportműsor: Inter–Atalanta az Olasz Kupában
Kedden az Olasz Kupa negyeddöntőjében Internazionale–Atalanta mérkőzést rendeznek. Jön az angol Ligakupa elődöntőjének v...
A Formula–1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media 240 millió dollár értékben földterületet vásárol Las Vegasban, ahol – korábbi bejelentésének megfelelően – jövőre már futamot szeretne rendezni.
Leleplezték a Formula–1-ben 2022-es autók koncepcióját. A Ross Brawn és Pat Symonds által irányított mérnökcsapat az új aerodinamikai és egyéb szabályok szerint alkotta meg a négykerekűt.
A Formula–1 vezetősége hivatalosan bejelentette, hogy Miami 2022-ben csatlakozik a versenynaptárhoz, vagyis jövőre két helyszínen is futamot rendeznek az Egyesült Államokban.
A korábbi Formula–1-es versenyző, Juan Pablo Montoya pozitívan értékeli a Liberty Media eddigi ténykedését, és örül a sprintfutamok bevezetésének.
Csütörtökön szavaznak a Formula–1-es csapatok néhány fontos dologról, többek között a szombati sprintfutamok idei bevetéséről. Ha az ötletre igent mondanak a csapatok, idén valószínűleg három versenyhétvégén látnánk a szokásos egy helyett két futamot.
Alig néhány napja kezdte meg a munkát a Formula–1 új vezérigazgatójaként Stefano Domenicali, máris változtatna a versenyek kezdési időpontján.
Beigazolódtak a napokban felröppent pletykák, amelyek szerint Chase Carey leköszön a Formula–1 elnöki, illetve vezérigazgatói szerepéről és a helyét a Ferrari volt csapatfőnöke, Stefano Domenicali veszi át.
Sajtóhírek szerint a Formula–1 két versenyt tervez Szocsiban, és egy második olaszországi futam megrendezése sincs kizárva.
Sajtóértesülések szerint fordított rajtrácsos futamok lebonyolítását tervezi a Formula–1 azon pályákon, melyeken két versenyt is rendeznek.
A Formula–1-es Belga Nagydíjat meg lehet rendezni, méghozzá az eredeti időpontban, míg Silverstone-ban két futamra is sor kerülhet az idei szezonban.
A Formula–1-es csapatok többsége megegyezett arról, hogy a koronavírus-járvány okozta futamtörlések anyagi hátulütői miatt 2021-ben még az idei autókkal versenyeznek, és csak 2022-ben vezetik be a következő idényre tervezett szabályokat – írja a német Auto Motor und Sport.
Az 1980 és 2006 között 27 F1-es futamnak otthont adó imolai versenypálya hivatalos kérvénnyel fordult az autós sorozatot irányító Liberty Mediához, amelytől azt kéri, az április közepéről elhalasztott Kínai Nagydíj miatt a versenynaptárban kialakult egy hónapos szünetbe iktasson be egy nagydíjat, amelynek szívesen otthont adna.
Februárra tolták Miamiban a szavazást arról, hogy rendezzenek-e a közeljövőben F1-es versenyt. A Liberty Media évek óta szeretné, ha a floridai város a második amerikai helyszínként kerülne be a versenynaptárba, ám lehet, hogy le kell mondaniuk erről a tervükről.
A Formula–1 hivatalos oldalán jelentette be, hogy a sorozat kereskedelmi ügyekért felelős vezetője, Sean Bratches távozik a posztjáról.
A Formula–1 korábbi első számú vezetője, Bernie Ecclestone szerint a Liberty Media 2021-re tervezett új F1-es szabályai – amelyeknek a célja, hogy megkönnyítsék a hátul jövő versenyző dolgát az előzésnél –nem sok változást fognak hozni.
Elkészítették a Formula–1 történetének első fenntarthatósági tervét, amely számos intézkedés mellett azt a célt tűzte ki, hogy a sportág 2030-ig nullára csökkenti a szénkibocsátást és így kisebb ökológiai lábnyomot hagy majd maga után.
Elfogadta a Motorsport Világtanács a Liberty Media és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) terveit, amellyel 2021-től új korszak kezdődhet a Formula–1-ben. A szabálymódosításokat csütörtökön ismertették Austinban.
Számos 2021-es szabálytervezetet ismertetett Kanadában a Formula–1-et irányító Liberty Media. Talán a legfontosabb, hogy a sport és a technikai szabályzat mellé harmadik szabálycsoport is érkezik, amely a sportág gazdasági rendszerét írja elő.
A Formula–1-ben az elmúlt évek sormintáját követve Mercedes-fölénnyel indult az év a királykategóriában. Habár a versenypályán folytatott küzdelem igencsak egyoldalú, a kulisszák mögött folyamatosan zajlik a sportág megújulása, és rengeteg erőfeszítést tesznek a szurkolók kiszolgálásának fejlesztése érdekében. A Liberty Media 2017-es belépése, azaz a Bernie Ecclestone utáni éra kezdete óta számos újítást hoztak be a tulajdonosok, az autók átalakulása mellett legalább akkora változásokat láthattunk a közvetítésekben és a körítésben is – erről hallgattuk meg nemrég Sean Bratches-t, a Formula–1 kereskedelmi és marketing igazgatóját, aki a londoni SportsPro Live konferencián tartott előadást.
Wéber Gábor SportsPro Live Sean Bratches Liberty Media F1 Bernie Ecclestone
Visszavonta Nico Rosbergnek az azerbajdzsáni és a spanyolországi versenyhétvégére szóló belépőjét a Liberty Media, mert a 2016-os világbajnok megszegett egy szigorú szabályt – számolt be róla a holland Formule 1.