
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Csütörtöki sportműsor: Spurs–Liverpool rangadó a PL-ben
Nem akármilyen rangadót rendeznek az angol Premier League-ben: a Liverpool a Tottenham vendégeként lép pályára, a mérkőz...
Alig néhány napja kezdte meg a munkát a Formula–1 új vezérigazgatójaként Stefano Domenicali, máris változtatna a versenyek kezdési időpontján.
Beigazolódtak a napokban felröppent pletykák, amelyek szerint Chase Carey leköszön a Formula–1 elnöki, illetve vezérigazgatói szerepéről és a helyét a Ferrari volt csapatfőnöke, Stefano Domenicali veszi át.
Sajtóhírek szerint a Formula–1 két versenyt tervez Szocsiban, és egy második olaszországi futam megrendezése sincs kizárva.
Sajtóértesülések szerint fordított rajtrácsos futamok lebonyolítását tervezi a Formula–1 azon pályákon, melyeken két versenyt is rendeznek.
A Formula–1-es Belga Nagydíjat meg lehet rendezni, méghozzá az eredeti időpontban, míg Silverstone-ban két futamra is sor kerülhet az idei szezonban.
A Formula–1-es csapatok többsége megegyezett arról, hogy a koronavírus-járvány okozta futamtörlések anyagi hátulütői miatt 2021-ben még az idei autókkal versenyeznek, és csak 2022-ben vezetik be a következő idényre tervezett szabályokat – írja a német Auto Motor und Sport.
Az 1980 és 2006 között 27 F1-es futamnak otthont adó imolai versenypálya hivatalos kérvénnyel fordult az autós sorozatot irányító Liberty Mediához, amelytől azt kéri, az április közepéről elhalasztott Kínai Nagydíj miatt a versenynaptárban kialakult egy hónapos szünetbe iktasson be egy nagydíjat, amelynek szívesen otthont adna.
Februárra tolták Miamiban a szavazást arról, hogy rendezzenek-e a közeljövőben F1-es versenyt. A Liberty Media évek óta szeretné, ha a floridai város a második amerikai helyszínként kerülne be a versenynaptárba, ám lehet, hogy le kell mondaniuk erről a tervükről.
A Formula–1 hivatalos oldalán jelentette be, hogy a sorozat kereskedelmi ügyekért felelős vezetője, Sean Bratches távozik a posztjáról.
A Formula–1 korábbi első számú vezetője, Bernie Ecclestone szerint a Liberty Media 2021-re tervezett új F1-es szabályai – amelyeknek a célja, hogy megkönnyítsék a hátul jövő versenyző dolgát az előzésnél –nem sok változást fognak hozni.
Elkészítették a Formula–1 történetének első fenntarthatósági tervét, amely számos intézkedés mellett azt a célt tűzte ki, hogy a sportág 2030-ig nullára csökkenti a szénkibocsátást és így kisebb ökológiai lábnyomot hagy majd maga után.
Elfogadta a Motorsport Világtanács a Liberty Media és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) terveit, amellyel 2021-től új korszak kezdődhet a Formula–1-ben. A szabálymódosításokat csütörtökön ismertették Austinban.
Számos 2021-es szabálytervezetet ismertetett Kanadában a Formula–1-et irányító Liberty Media. Talán a legfontosabb, hogy a sport és a technikai szabályzat mellé harmadik szabálycsoport is érkezik, amely a sportág gazdasági rendszerét írja elő.
A Formula–1-ben az elmúlt évek sormintáját követve Mercedes-fölénnyel indult az év a királykategóriában. Habár a versenypályán folytatott küzdelem igencsak egyoldalú, a kulisszák mögött folyamatosan zajlik a sportág megújulása, és rengeteg erőfeszítést tesznek a szurkolók kiszolgálásának fejlesztése érdekében. A Liberty Media 2017-es belépése, azaz a Bernie Ecclestone utáni éra kezdete óta számos újítást hoztak be a tulajdonosok, az autók átalakulása mellett legalább akkora változásokat láthattunk a közvetítésekben és a körítésben is – erről hallgattuk meg nemrég Sean Bratches-t, a Formula–1 kereskedelmi és marketing igazgatóját, aki a londoni SportsPro Live konferencián tartott előadást.
Wéber Gábor SportsPro Live Sean Bratches Liberty Media F1 Bernie Ecclestone
Visszavonta Nico Rosbergnek az azerbajdzsáni és a spanyolországi versenyhétvégére szóló belépőjét a Liberty Media, mert a 2016-os világbajnok megszegett egy szigorú szabályt – számolt be róla a holland Formule 1.
Két és fél évvel ezelőtt több mint 8 milliárd dollárt fizetett a Liberty Media Group Bernie Ecclestone-nak, amikor megvette tőle a Formula–1 tulajdonosi jogait, ám sajtóhírek szerint nem elképzelhetetlen, hogy az amerikai cég máris megválna a befektetéstől, miután a bevezetett új ötletek nem feltétlenül váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
Annak érdekében, hogy elkerüljék az utóbbi években a csapatokat érintő egyre gyakoribb támadásokat a Brazil GP hétvégéje alatt, a korábbiaknál jelentősebb biztonsági intézkedéseket hajtanak végre a helyi hatóság és a csapatok Interlagosban.
Hiába tűnt úgy, a Force India maga mögött hagyta a csődeljárás alatti bizonytalan időszakot, egyre kérdésesebb, rajthoz állhat-e a hétvégi Belga Nagydíjon. Erről először tegnap röppentek fel hírek, azóta a gárda minden erejével arra összepontosít, megoldja a helyzetet – még az sem kizárt elveszti konstruktőri pontjait, miközben Monzában már nem az Esteban Ocon, Sergio Pérez kettőssel versenyez.
Williams Robert Kubica Renault Otmar Szafnauer Liberty Media Lance Stroll
Közvetlen riválisai hiúsíthatják meg a csődeljárás alá vont Force India F1-es istálló megmentését – tudta meg az Auto Motor und Sport, amely szerint nagy mértékben romlottak a silverstone-i istálló kilátásai.
csődeljárás Williams Renault McLaren Magyar Nagydíj Liberty Media