F1: fordított rajtrácsos versenyek lehetnek a duplázó pályákon

A fordított rajtrácsos versenyek ötlete évek óta újra és újra előkerül, ám eddig a csapatok többsége ellenezte. A legújabb sajtóértesülések azonban arról szólnak, hogy a Liberty Media és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a csapatokkal pénteken újra megvitatta az időmérős sprintfutamok lehetőségét, és ezúttal csak egy gárda nem bólintott rá a javaslatra, méghozzá források szerint a Mercedes.
Ahhoz, hogy az ötlet megvalósuljon, valamennyi csapat beleegyezése szükséges, vagyis ha az „ezüstnyilak” nem gondolják meg magukat a jövő heti ülésig, akkor maradnak a hagyományos versenyhétvégék.
Abban az esetben, ha a tervezet mégis átmenne, a duplázó pályák egyik hétvégéjén úgynevezett időmérős sprintfutamot rendeznének szombaton, aminek lényege, hogy a vb-összetett aktuális állásának fordított sorrendje alakítaná a rajrácsot, majd ennek a félórás eseménynek a végeredménye döntene a vasárnapi normál verseny rajtfelállásáról.
Két versenyhétvégét Ausztriában, Nagy-Britanniában, illetve a hírek szerint Bahreinben tartanak, utóbbi helyszínre novemberben vagy decemberben látogathat el a mezőny. A duplázó pályák lehetőséget nyújtanának arra, hogy össze lehessen hasonlítani, a hagyományos vagy a fordított rajtrácsos sprintfutamos lebonyolítási mód nyújt-e nagyobb izgalmakat.

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1: a Honda győzelemre tör az Astonnal

F1: Helmut Marko az év végén távozik a Red Bulltól – hivatalos

Íme, Lando Norris – 35 tény az F1 35. világbajnokáról

F1: Lando a dicsőségért száguldott – nemzetközi sajtóvisszhang



