Pókember új sisakban

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.07.16. 23:26
Címkék
Talmácsi Gábor olyan pályán száguld a hétvégén, amelyhez nagyon szép emlékek fűzik: 2007ben a Sachsenringen övé lett a pole pozíció, a versenyben futott leggyorsabb kör és a győzelem is. Persze a MotoGP-kategória teljesen más, mint a 125-ös volt, de az aszfaltcsíkot legalább jól ismeri, azzal nem lesz gond.

Azt mondja, a pálya rövid, de nem könnyű – ráadásul drámai emelkedők és lejtők váltják egymást, s a nyolcadliteres motorral az első kanyar volt a legnehezebb, mert ott gyakran megemelkedett az első kerék. El tudja képzelni, hogy a MotoGP-kategóriában mindenkinek ugyanez a problémája, de nem izgul, mert Laguna Secában sikerült jó beállítást találniuk, és ha nem esett volna el, jó versenyt futhatott volna. Mielőtt elhagyta az Egyesült Államokat, volt egy technikai megbeszélés, amelyen jó néhány részletet tisztáztak, és tettek még egy lépést előre.

A Sachsenringen csütörtökön folytatták az „agytornát”, s arra jutottak, az egyik Hondát a régi beállítások szerint készítik fel az első edzésre, a másikat pedig vadonatújjal, amellyel kevesebbet egykerekezik majd a motor.

„Van A-, B- és C-tervünk, menet közben derül ki, melyikhez tartjuk magunkat – mondta Talmácsi. – A pálya tele van balkanyarral, ezért olyan gumit kaptunk a Bridgestone-tól, amelynek a bal oldala keményebb és jobban bírja a terhelést.”

Ami az időjárást illeti, tavaly esett az eső a Sachsenringen, most viszont fülledt idő van és 30 fok, úgyhogy teljesen más körülményekre kell készülni, mint az előző viadalon. Talma nagy hangsúlyt fektet a kényelemre, ezért szinte egész csütörtökjét (amikor éppen nem a mérnökökkel értekezett) a ruha- és sisakgyártó között ingázva töltötte. Vadonatúj aláöltözetet kapott a bőrruha alá („Nincs rajta cipzár, úgy kellett magamra rángatnom, és úgy nézek ki benne, mint a pókember…” – mondta), és a sisakját is átalakítják. A belsején változtatnak, hogy szorosabb legyen („A nagy sebesség miatt van rá szükség, mert most gyorsabban kitágul” – folytatta a magyar világbajnok), s kérte a gyártótól, hogy úgy állítsák be a sisakot, hogy minél nagyobb szögben kilásson belőle, ugyanis ez fontos ebben a kategóriában.

„Legalább tizennyolcszor adták rám egymás után a sisakot, bevallom, nem gondoltam, hogy a belsejében ennyi az állítási lehetőség. Most a kényelmet helyeztem előtérbe, mert minél jobban érzem magam a motoron, annál gyorsabb vagyok – ezt tapasztalatból tudom” – magyarázta Talmácsi, aki a legkisebb kategóriában a mai napig tartja a pályacsúcsot a Sachsenringen.

Legfrissebb hírek

„Hálás vagyok minden pillanatért” – Mikita Vajlupau magyarul búcsúzott a veszprémi szurkolóktól

Kézilabda
14 perce

A FIDE négy magyar sakkozót hívott meg a Grand Swissre

Egyéb egyéni
14 perce

Állítsa össze a magyar válogatott Azerbajdzsán elleni kezdőcsapatát!

Magyar válogatott
26 perce

Félresikerült kreatív döntés vagy nárcizmus? Gianni Infantino neve kétszer is felkerült a klub-vb trófeájára

Minden más foci
1 órája

Heti program: pályán a magyar válogatott, kezdődik a klubvilágbajnokság!

Minden más foci
1 órája

Úgy fest, Cristiano Ronaldo marad az Al-Naszrnál, Bellinghamet már ma orvosira várják Dortmundban

Minden más foci
2 órája

Tragédia a Nemzetek Ligája döntőjén, lezuhant a lelátóról és elhunyt egy szurkoló

Minden más foci
2 órája

Gyász: kétévesen elhunyt az Újpest támadójának öccse

Labdarúgó NB I
2 órája
Ezek is érdekelhetik