A mérleg nyelve

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.06.21. 00:35
Címkék

Formula–1 nélkül van Ferrari, de Ferrari nélkül nincs Formula–1. Alighanem ez a kulcsmomentuma a száguldó cirkuszban hónapok óta tartó hercehurcának. A nemzetközi szövetség új pontozási rendszert dolgoz ki, majd visszavonja, költségvetési sapkát vezetne be, de enged a csapatoknak, ad egy év haladékot. Az istállóknak viszont ez sem elég, vérszemet kapnak, még több pénzt akarnak a bevételekből. Ha nem, hát rivális sorozatot szerveznek, s ezt olyannyira komolyan gondolják, hogy a pénteki határidőig nem neveztek be a 2010-es világbajnokságra. S hogy miért tehetik meg ezt? Többek között azért, mert a Ferrari ott áll mögöttük. A gyár, amely a kezdetektől tagja a sorozatnak (igaz, ha már az anyagiakról esik szó, meg kell említeni, hogy éppen az 1950-es silverstone-i viadalra nem ment el a csapat, mert Enzo Ferrari sokallta az utazás költségeit...), a gyár, amely az utóbbi időben immár bevallottan beleszólt a szabályok alakulásába, a gyár, amelynek csapata a legtöbb rajongót vonzza szerte a világon. Nagyhatalom, amely most egységes véleményt képvisel másik hét társával. Az összefogás elég lenne egy új sorozat indításához (hiszen mindegy, minek hívják, ha a Ferrari és a McLaren ott van, ha a világsztárok ott vannak, akkor nézik az emberek), kérdés: vajon hogyan akarnak másik bajnokságban versenyezni a vörösök, ha a szerződésük szerint 2012-ig maradniuk kell(ene) a cirkuszban, amely az utóbbi időben inkább száguldó őrültek házához hasonlít...? Ha perre viszik az ügyet, és a bíróság kedvezőtlen döntést hoz, a Ferrari alighanem kénytelen lesz meghátrálni, s ezután, mint az utóbbi években mindig, a többiek is visszavonulót fújnak. Ha a maranellói gárda kitart, ők is maradnak. Déja vu érzésem van. Több mint egy évtizeddel ezelőtt Amerikában népszerűsége csúcsán kettéoszlott az IndyCar, mert valaki úgy gondolta, hogy az a sorozat, amelynek tagja az Indy 500 (a bajnokság „Ferrarija”), önmagában is életképes. Ám azt kellett látnia, hogy bár a legendás viadalon továbbra is telt ház van, a többin konganak a lelátók. A Cart közben továbbra is népszerű volt, de már korántsem annyira, a végén pedig már egyáltalán nem... És amikor a két sorozat vezetői végre rájöttek, hogy az újraegyesülés az egyetlen megoldás, már késő volt. Nem tért vissza a korábbi dicsfény. Ez a veszély fenyegeti most a Formula–1-et is, s nagyon úgy tűnik, egy csapaton múlik a jövő. A Ferrari a mérleg nyelve.

Legfrissebb hírek

Női kézi vb: nem szomorkodik a Fradi klasszisa, a németek szinte aranyként kezelik az ezüstérmet

Kézilabda
10 perce

Tóth Edmond: Sohasem akart edző lenni – naná, hogy az lett!

Képes Sport
12 perce

Révész Attila: A középpályánk átjáróházzá vált, a védelmünk könnyelműnek bizonyult

Labdarúgó NB I
38 perce

A Győr korábbi klasszisa Lundéról: Nem gondoltam, hogy egy ilyen pályafutást még lehet fokozni

Kézilabda
1 órája

Légióskörkép: Szoboszlai Dominik, Sallai Roland és Szánthó Regő is gólt szerzett

Légiósok
1 órája

NHL: a hosszabbítást nem a Pittsburghnek találták ki

Amerikai sportok
1 órája

NBA: LeBron volt a Lakers hőse a Suns ellen; 48 pont is kevés volt Currytől

Kosárlabda
1 órája

Európai kézilabdaligák: Palasics Kristóf tizenhat lövést hárított

Kézilabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik