Kiállta az első próbát

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.06.02. 23:04
Címkék
Németh Balázst mély vízbe dobták – persze ő is akarta, de még hogy… – és ügyesen „kidugta a fejét a hullámok közül”. A Balatonring Teammel szerződést bontó Talmácsi Gábor helyén bemutatkozó 21 éves tehetség derekasan helytállt: élete első világbajnoki futamán ismeretlen pályán, ismeretlen motorral egyetlen hellyel maradt le a pontszerzésről – 16. lett Mugellóban.

Meglepte a felkérés?Meglepte a felkérés?

Igazából meglepődni sem volt időm, olyan gyorsan zajlottak az események. Gábor felbontotta a szerződését, a verseny előtt néhány nappal megkerestek, s mire magamhoz tértem, már ott voltam Mugellóban. Egyre inkább úgy tűnik, valóra válik az álmom, és szerepelhetek a világbajnokságon. Úgy éreztem magam, mint Alice Csodaországban, hiszen egyszeriben ott találtam magam a sztárok között, akiket eddig csak a tévében láttam, aztán azok a kamionok, a gyári csapatok felvonulása… Érdekes volt, és én nagyon boldog vagyok.

Nagy nyomás nehezedett önre, hiszen egyrészt Talmácsi Gábor helyébe kellett lépnie, másrészt nem is volt túl sok tapasztalata a kétütemű motorokkal. Hogyan élte meg ezt?

Nem mondom, hogy nem éreztem a nyomást, de a mérnökök is mondták, és a csapatfőnök Martínez úr is megerősítette, hogy itt most nem a helyezés számít. A pénteki edzés előtt azzal a tanáccsal engedtek utamra, hogy ne figyeljek se a többiekre, se az időre, csak próbáljam megismerni a motort és a pályát. No igen, ha jól összeszámolom, mindössze három-négy órát töltöttem kétütemű motoron, kettőötvenessel pedig még sohasem mentem. És az edzés előtt csak arra volt lehetőség, hogy a lábtartót, a fékeket beállítsuk.

Rendben van, hogy a csapat nem várt öntől semmit, de ön saját magától?

Nekem az volt a célom, hogy befejezzem a versenyt, és minél több tapasztalatot gyűjtsek. A motor és a csapat is nagyon profi, a szerelőkkel gyorsan összebarátkoztam, mindenben segítettek, amiben tudtak. De így sem volt könnyű. Az Aprilia hetven-nyolcvan kilóval könnyebb, mint a korábbiak, és teljesen máshogy működik, a kanyarokban sokkal gyorsabb, és a maximális teljesítményt a felső fordulatszám-tartományban adja le.

Elégedett az eredménnyel?

Igen, hiszen a mezőny nagyon erős, és mivel még sohasem versenyeztem ezekkel a pilótákkal, nemigen tudtam, mire számíthatok. Persze azt tudtam, hogy szerencsém van, mert rögtön egy remek csapatnál kezdhetem a vébés pályafutásomat, méghozzá gyári motorral. Ez azért keveseknek adatik meg – örülök, hogy nekem igen.

Mit hozhat a jövő?

Néhány napon belül arról is többet tudunk, de az biztos, hogy a motort néhány verseny alatt meg tudnám szokni, s ha lennének plusztesztek, akkor még gyorsabban. Motivációban és elszántságban nincs hiány.

Legfrissebb hírek

Kós Hubert: Vagy nyerünk, vagy tanulunk; Fradi: az utolsó előtti lépés a BL-alapszakasz felé

E-újság
1 perce

Újrakezdés az alapoktól – Bobory Balázs publicisztikája

Kosárlabda
1 perce

Kl: a Klaksvík hazai pályán megállíthatatlan, a Grodnót is legyőzte.

Európa-konferencialiga
8 perce

Maguire marad az MU-nál, a Chelsea fiataljait figyeli a Dortmund – keddi transzferhíradó

Minden más foci
1 órája

A Qarabag került lépéselőnybe az FTC lehetséges BL-ellenfelei közül

Bajnokok Ligája
1 órája

Serie A: a közönség is hallja majd a videóbírós ítéleteket

Olasz labdarúgás
1 órája

Kézilabda: negyeddöntős az U17-es leányválogatott a podgoricai Eb-n

Utánpótlássport
1 órája

Megvan, melyik csapat veszi át Faluvégiék helyét a női kézi BL-ben

Kézilabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik