Az időmérő edzésen is hoppon maradtak a vendéglátók, vagyis az olaszok: a gyorsasági motoros-világbajnokság mugellói viadalán ugyanis egyetlen pilótájuk sem tudta kiharcolni a pole pozícióból való indulás jogát. Még „Mugello mesterének”, Valentino Rossinak sem sikerült (negyedik lett), pedig benne aztán okkal bíztak az olaszok. A 125 köbcentis kategóriában Bradley Smith (pályacsúccsal), a 250-esek közül Álvaro Bautista, a MotoGP-ben pedig Jorge Lorenzo volt a leggyorsabb.
Ami a magyarokat illeti, Tóth Imre a 18., a világbajnoki sorozatban most bemutatkozó Németh Balázs pedig a 22. helyről várhatja a rajtot. Tóth délelőtt és délután is javult egy másodpercet, ami bizakodásra ad okot, bár a gyors kanyarokban még mindig tudna javulni: „Abban bízom, hogy a bemelegítő edzésen javulok még egy másodpercet, és akkor stabilan ott lehetek a pontszerzők között” – mondta Tóth, akinek a motorján a fentiek érdekében rövidebbre cserélik a váltóáttételt.
Németh esetében a legfőbb cél az volt, hogy kvalifikálja magát a versenyre – sikerült is, ami már önmagában bravúr, hiszen élete első vb-futamán kevés versenyző veszi ezt az akadályt. „Edzésről edzésre egyre jobban megismerem a motort, de azért még van mit tanulni. A versenyre azt kérte Martínez úr, hogy egy nagyobb bollyal próbáljak elmenni, mert tanulhatok tőlük, és még húzhatnak is” – mondta Németh, aki Talmácsi Gábor helyére ugrott be a csapatba.
Szokás szerint a pályán kívül is zajlottak az események. A pénteki sebességi rekord ügyében a sorozatot rendező Dorna belső vizsgálatot indított, mivel néhány csapat telemetriája, többek között Rossi és az új 349 kilométer/órás csúcsot elérő Dani Pedrosa alakulatáé is eltérő eredményeket mutatott, mint a hivatalos sebességmérő. Ez azt jelenti, hogy a csúcs egyelőre nem hiteles.
Még egy érdekesség: a jövőre induló, a negyedliteres géposztályt felváltó új Moto2 kategóriába (amelyben négyütemű, 600 köbcentis motorok indulnak, illetve néhány idei 250-es gép) összesen 60(!) motoros nevezett be. Nem véletlen a népszerűség, hiszen a Moto2 éves költségvetését mindennel együtt 700-800 ezer euróra teszik, míg egy ütőképes 250-es csapat több millió eurót is elvisz az idén.