Marco Simoncellinek nem kellett sok idő a gyógyulásra – ahhoz képest, hogy alig több mint két hete műtötték a törött sajkacsontját (emiatt kihagyta az idénynyitót), a pénteki szabadedzésen Japánban már ő volt a leggyorsabb a 250 köbcentisek között. Ez nem teheti túlságosan optimistává az ellenfeleket...
Talmácsi Gábor egyelőre több mint másfél másodperccel marad el az éllovas mögött – időeredménye a hetedik helyre elegendő – ebből azonban nem lehet és nem is kell messzemenő következtetéseket levonni. Legfeljebb annyit, hogy Talmácsi továbbra is helyet követel magának az élbolyban.
„Hiába állították át a motoromat, még mindig nem olyan, amilyennek lennie kellene – mondta Talmácsi. – Talán emiatt van, de a pálya ritmusát sem nagyon érzem, egy-két helyen túl gyorsan megyek be a kanyarokba, nem tudom eléggé megfékezni az Apriliát, amitől táncol a hátulja. Szombatra változtatunk, csak az a baj, hogy esőt jósolnak, ami azt jelenti, hogy nem tudjuk majd kipróbálni, jó vagy rossz irányba mentünk.”
Talmácsi elmondta, a hidegben nem érzi annyira a gumikat, nem tud olyan agresszívan menni, mint máskor, s ahhoz is kellenek a körök, hogy ő bemelegedjen. Ő jobban szereti, ha megizzad, kimelegszik motorozás közben, most azonban didergett, amikor leszállt, úgy fújt a szél.
Tóth Imre sem volt kibékülve az időjárással – az első abroncsai 18 kör után is olyanok voltak, mintha akkor állt volna ki a boxból, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem „dolgoztak”. Tóth a 20. helyen végzett, de ő legalább limitidőn belül volt, nem úgy, mint a mögötte következő öt pilóta, akik kívül estek a 107 százalékos határon.
„Rögtön az edzés elején ki kellett állnom kuplungot cserélni, mert elkezdett csúszni – mondta Tóth. – Ezzel elveszett néhány perc, úgyhogy mire visszamentem, a többiek már jóval előrébb tartottak. Úsztunk, ráadásul a futómű sem volt jó, a tapadáson sokat kellene javítani. Remélem, lesz még száraz edzés...”
Furcsa helyzet: elvileg mindkét magyar jó a vizes aszfalton, most mégis száraz pályára vágynak, mert tudják, hiába rajtolnak esetleg jó pozícióból, a versenyen kell a leggyorsabbnak lenniük, ahhoz pedig további tapasztalatokra lenne szükség.