Bár az idény első szabadedzéseit csak pénteken tartják meg, a Formula–1-es csapatok már túl vannak első összecsapásukon: miután a Brawn, a Toyota és a Williams is gond nélkül átment a gépátvételen kérdéses diffúzorával, négy csapat írásban jelezte észrevételét. A BMW indítványát késés miatt figyelmen kívül hagyták, de a Renault, a Ferrari és a Red Bull „feljelentése” miatt a sportfelügyelők is megtárgyalták az ügyet.
A fenéklemez hátsó, aerodinamikai szempontból rendkívül fontos végződését sajátosan kialakító csapatok és vetélytársaik négy órán át próbálták meg-győzni igazukról a háromtagú testületet. A helyi idő szerint kora hajnalban megszületett döntés értelmében a Brawn, a Williams és a Toyota diffúzora is szabályos, azaz ismét nekik adtak igazat. A három „vesztes” azonnal jelezte, hogy fellebbez az ítélet ellen, másodfokon várhatóan a jövő hétvégi Malajziai Nagydíj után tárgyalják meg az ügyet.
A téli tesztelés utolsó heteit uraló Brawn így nyugodtabban készülhet fennállása első versenyére, amelyet némi huzavona után nem 18-as és 19-es, de nem is 20-as és 21-es rajtszámú autókkal teljesít. Miután a Nemzetközi Automobil-szövetség felcserélte a Brawn és a Force India rajtszámait, Vijay Mallya csapata jelezte, hogy már az egész marketingjét a 20-as és a 21-es szám köré szervezte. Ezek után Jenson Button a Lewis Hamiltonnak tavaly vb-címet „eredményező” 22-est örökölte meg, Rubens Barrichello pedig a 23-as rajtszámú autóval indul el a versenyeken.
Tavaly Hamiltonnak Melbourne-ben is szerencsét hozott a 22-es, és a diffúzorokról született döntést követően ezúttal Button vált a viadal fő esélyesévé. A pilóta részt vett az idény első hivatalos FIA-sajtótájékoztatóján, ahol visszafogottan nyilatkozott esélyeiről, de jelezte, hogy humora a régi. Amikor arról faggatták, mennyire zavarja a verseny délután öt órai rajtja, így válaszolt: „Ezzel az lesz a legnagyobb bajunk, hogy lekéssük a vacsorát.”
A Brawn-istálló anyagi gondjai is megoldódni látszanak, a Henri Lloyd ruházati cég ugyanis szponzori szerződést kötött a csapattal. Az angol Times szerint pénteken meglesz a második támogató is, s ez az igazán nagy durranás: Sir Richard Branson vállalata, a Virgin több millió fonttal fogja támogatni az istállót, amelynek megvásárlása is téma volt, amikor még a Honda árulta. Branson akkor azt mondta, korai lenne a csatlakozás, de úgy tetszik, az azóta eltelt néhány hét alatt, illetve a csapat teszteken mutatott meggyőző teljesítményét látva meggondolta magát.
Az Ausztrál Nagydíj tavalyi győztese, Hamilton még a pontszerzést is sikernek tartaná ezen a hétvégén, azaz látszólag nem bízik a gyakorlásokon gyengélkedő autójában. Egyesek szerint akkor állna igazán nagy feladat előtt, ha valóban gyenge lenne az autó, és a középmezőnybe süllyedne a McLaren. Csapattársa, Heikki Kovalainen a 2007-es Renault-val megtudta, milyen érzés a pontszerzésért is vért izzadni, úgyhogy még az is lehet, hogy tapasztalata miatt felborul az istállón belüli sorrend. Hamilton mindenesetre jó pontot szerzett társai előtt azzal, hogy Pedro de la Rosa (a McLaren tesztpilótája) rábeszélésére csatlakozott a versenyzők szakszervezetéhez.
Végül két hír Európából: Franciaországban bemutatták a Párizs külvárosába tervezett pálya alaprajzát, a Flins-Les Mureaux-i ringen 2011-ben tudnának először futamot rendezni. A versenynaptárból az idén és jövőre kimarad a Francia GP, s ha a hockenheimi pálya vezetősége május 20-án nem tud megegyezni Bernie Ecclestone-nal, Németországban sem lesz verseny 2010-ben. Az autógyárak már jelezték, hogy nem segítenek, sőt a viadalnak idén otthont adó Nürburgring tulajdonosai is leszögezték: jövőre nem tudják fogadni a száguldó cirkuszt.