A 2009-es Formula-1-es világbajnokság 10 csapatának 20 pilótája

Vágólapra másolva!
2009.03.23. 23:25
Címkék

Izgalmas beszédtéma volt a tesztelések alatt a McLaren gyenge formája, a csapat hosszú ideig a tavalyi hátsó légterelőjét használta, anélkül nem volt versenyképes. A felkészülés végére javult az „ezüstnyilak” sebessége, ezért nem zárható ki, hogy Hamiltonék a dobogóért küzdenek Melbourne-ben. Mivel azonban a súlyosabb problémák megoldása időbe telik, várhatóan csak később zárkózik fel a csapat az élmezőnyhöz. Összességében viszont nem lehet leírni a McLarent.

Több mint tíz éve tartozik a közvetlen élmezőnyhöz a Scuderia, amely az idén is a legfőbb esélyesek közé kerül. Versenytávon egyik csapat sem tud úgy gazdálkodni a gumijaival, mint a maranellói gárda, az új abroncsok miatt ez a tulajdonság különösen előnyössé válhat. Ugyanakkor amíg a többi élcsapatnál van első számú pilóta, a Ferrarinál egyenlő eséllyel indul Massa és Räikkönen, ami a tavalyi idényhez hasonlóan problémát jelenthet.

A BMW volt az első csapat, amely az idei szabályoknak megfelelő autót tesztelte, s a KERS-t is a svájci-német gárda próbálta ki elsőként a pályán. A tesztelések során nem láthattunk különös teljesítményt a csapattól, de ez tavaly is igaz volt, és a BMW az egyik legerősebb csapatként kezdte a 2008-as idényt. A csapat legfőbb erőssége a kiegyensúlyozottság, az, hogy végül nem változtatják meg az egyéni vbcímhez vezető utat, a BMW-nek kedvez.

Szemből nem szépségdíjas az új autó, de a hátsó rész látványra is jól sikerült, a klasszikus formákat idézi. A csapat a télen egyedüliként javíthatott motorja teljesítményén, így sikerült behozni a többiekkel szembeni 30 lóerős lemaradást. A fő fegyver Alonso marad, a spanyollal a fedélzetén a Renault tagjai elhiszik, amit nélküle nem: képesek uralni a Formula–1-et. Az idén Alonso is az esélyesek közé tartozik, ha jó az autó, a spanyolon nem múlik a siker.

A japán belharcra jellemző, hogy a Honda kiszállása után a Toyota is fontolóra vette a távozást, és miután hosszas belső huzavona után a folytatás mellett döntött, a költségvetést eddig nem látott módon lecsökkentette. Ehhez képest az eddigi legjobb autóját építette meg, rövid és versenytávon is jónak tűnik a kocsi. Csak akkor biztos a Toyota jövője a Formula–1-ben, ha az idén sikerül megszereznie az első futamgyőzelmet, azaz Trullin és Glockon nagy a nyomás.

Vettel személyében tavaly a mezőny egyik legjobb pilótája ült az egyik autóban, és a németnek köszönhetően a gárda megszerezte első futamgyőzelmét, s megelőzte a Red Bullt a konstruktőrök pontversenyében. A németet elvitte a „nagy testvér”, ráadásul a Ferrari és a Renault motor közötti különbség is eltűnt a télen. Bourdais és a mezőny egyetlen idei újonca, Buemi párosa talán a leggyengébb a mezőnyben, a Toro Rosso nem sok jóra számíthat.

Az erősebb motor, a csapat rövid történetének legerősebb pilótapárosa és Adrian Newey főtervező újabb remekműve is derűlátásra sarkallhatja a gárdát és szurkolóit. Vettel és a novemberi lábtöréséből teljesen felgyógyuló Webber között parázs csata várható, és bár a tesztelések elején mutatott forma alapján bivalyerős volt a kocsi, az ausztrál szerint nemigen sikerült javítani rajta. A Red Bull a középmezőnybe került, csak Vettel volt versenyképes.

Nakadzsima a legutolsó tesztnapon fantasztikus eredményt ért el Jerezben, de a Williams nem rugaszkodott el a földtől, már annak is örülnének a grove-iak, ha a csapat a középmezőny erős tagjává válna. Ez ugyanis jó alap lenne a remek eredményhez, a Toro Rosso példájából kiindulva a futamgyőzelem sem túl merész elképzelés. Rosberg jövőjét is meghatározza a Williams formája, ha nem lesz elég jó az autó, jövőre más csapatot keres magának.

A Honda december végi kivonulását követően hónapokig lebegett a lét határán a csapat, de végül Ross Brawn elhatározta, hogy ő maga továbbviszi a projektet. Nem véletlenül dolgozott annyit a télen, az első teszteken kiderült, hogy világverő autót épített a csapat. Bár sokan még mindig kételkednek a gárdában, a Honda motor Mercedesre cserélése a pilóták szerint jót tett az autónak, amely Melbourneben a fogadóirodák szerint is a fő esélyes.

A Brawnhoz hasonlóan Vijay Mallya istállója is rengeteget köszönhet a Mercedesnek, no meg a McLarennek, amellyel szintén megállapodott, így nemcsak motort kap a tavaly pont nélkül maradó gárda, hanem váltót, KERS-t, hidraulikus rendszert, sőt csapatigazgatót is. Simon Roberts Mallya jobb kezévé vált, eddig az indiai vezér nagy megelégedésére. Az autókban Fisichella és Sutil még egy esélyt kap, az idén már megbocsáthatatlan lenne, ha nem szereznének pontot.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik