csütörtökön közvetlenül Palikék mögött, a 35. pozícióban zártak.
Lisziéket a helyiek segítették ki a csávából
Liszi Lászlónak és Fenesi Józsefnek már az első napon meggyűlt a baja a dűnékkel – pontosabban nem is a homokdűnékkel, hanem egy éles sziklával, amely dupla defektet okozott, és eltörte a felső lengőkart, úgyhogy a mitsubishis páros eléggé kilátástalan helyzetbe került. De nem adta fel, ment, ahogyan tudott, s az autósport iránt a végsőkig elkötelezett argentinok siettek a segítségére. Jó darabon tolták a Pajerót, be egy faluba, ahol meghegesztették a sérült alkatrészt, így Lisziék folytatni tudták a versenyt. Csütörtökön pedig a mentőangyal szerepében tetszelegtek, s nem is akárkit mentettek meg: a gyári Volkswagen-pilótát, Dieter Deppinget húzták 20 kilométeren keresztül – egészen a célig. Ment a nagy hálálkodás, s kár, hogy a Dakaron nem osztanak fair play-pezsgőt esténként (a kisebb versenyeken szokás), mert az most biztosan Lisziéket illetné. A páros egyébként a 46. helyen fejezte be a szakaszt.
Az egyetlen magyar motoros, Dési János nincs éppen daliás állapotban. Még szerdán esett egy hatalmasat, a motor átdobta, a kéztartó műanyagja pedig becsípte két ujját, úgyhogy alighanem kénytelen lesz megválni két körmétől. Ám a fájdalom talán csak még elszántabbá tette – egyetlen pillanatig sem gondolkodott még csupán azon sem, hogy visszavegye-e a gázt. Az utóbbi napokban már amúgy is eldöntötte, hogy nem hozza ki a motorból a maximumot, mert az nagyon veszélyes, és ez az elhatározás egyre szilárdabb. A szakaszt a 40. helyen teljesítette, az öszszetettben pedig már a 29. (!) Kemény legény, na!
S már csak egy szakaszt kell kibírnia a szünnapig.