Az új géppel száguldott

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.10.28. 23:29
Címkék
Talmácsi Gábor nem pihen. Vasárnap este az év végi díjkiosztón átvette az összetett harmadiknak járó bronzérmet és a legtöbb rajtelsőséget szerző pilótát illető órát, de az ünnepséget követő partira már nem ment el, mivel hétfőn folytatódott a munka – pontosabban elkezdődött egy újabb fejezet. A magyar világbajnok pályafutása utolsó 125 köbcentis viadala után egy nappal már a jövő évi versenygépét, a 250 köbcentis gyári Apriliát tesztelte Valenciában.

Hogyan telt az ismerke dés első napja? Hogyan telt az ismerke dés első napja?

Már az is remek érzés volt, amikor kigurultam a motorral a boxutcából – mondta Talmácsi. – Nagyon jó, hogy eddig eljutottam, és többé már nincsenek a fejemben azok a gondolatok, hogy ki fiatalabb a kategóriában, és ki nem, hogy ki könynyebb nálam, és ki nehezebb. Úgy érzem, jó kategória lesz ez nekem.

És milyen volt a motor?

Délelőtt rakták össze nekem, és déltől ötig megtettem vele ötvennyolc kört. Az első benyomás nagyon jó: iszonyatosan gyors ez a motor. Míg a százhuszonötben sokszor húztunk teli gázt, itt végig kontrollálni kell, szinte alig van rá lehetőség, kanyarodás közben pedig egyáltalán nincs. Az eddigi versenygépeim közül egyikhez sem tudnám hasonlítani, nagyon kemény, nagyon merev, és csak akkor kezded el érezni, hogy milyen jó futómű van alattad, ha elkezdesz gyorsan menni vele. Amíg lassan mész, addig kezelhetetlen.

Viszonyításképpen megnézte a hétvégi köridőket? Most még nem számított az időeredmény – ezt sulykolta a csapatfőnököm is. Azt mondta, bőven lesz még lehetőségem tesztelni, haladjak csak lépésről lépésre. Azért persze nem bírtam ki, és megnéztem, hogy az egy perc harmincnyolc másodperces időm (1:38.472) mire lett volna jó, és azt láttam, hogy két másodperccel lassabb, mint Álvaro Bautista körei a verseny során. De nem is reális, hogy közel legyek az éllovasokhoz, hiszen egyelőre nagyon távol vagyunk az optimális beállításoktól. Sokszor éreztem, hogy sodródik a motor, és volt, hogy az egyenesben is el kellett vennem a gázt.

Ezek szerint a beállítások folyamatos változtatásával telt a nap?

Kicsiket léptünk előre, mert az volt a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb kört megtegyem. De én sem erőltettem a változtatásokat, ugyanis nem akartam hülyeséget mondani, szeretném megvárni, amíg biztos leszek a dolgomban.

Elfáradt? Ez a motor majd' harminc kilóval nehezebb és hatvan lóerővel erősebb, mint az előző volt.

Az az igazság, hogy azt hittem, sokkal fárasztóbb lesz, mert mindig azt látom, hogy a kettőötvenes pilótákatrengeteget maszírozzák, talán még többet, mint a MotoGP-seket. Felkészültem rá, hogy begörcsöl majd az alkarom, hogy fájni fog mindenem, ehhez képest semmi sem történt, pontosabban csak anynyi, hogy kellemesen elfáradtam. Már alig várom, hogy holnap újra felüljek a motorra.

Nem volt furcsa egyedüli negyedliteresként tesztelni a MotoGP versenyzői között?

Jó érzés volt Rossiékkal motorozni, bár amikor az egyenesben elmentek mellettem, azt hittem, szétesik az Apriliám, olyan brutális hangjuk volt. Többször be is csaptak, mert olyan hangosak, hogy már sokkal hamarabb hallod, és lehúzódsz, mint ahogy odaérnének.

Összességében nagyon élveztem a helyzetet.

Legfrissebb hírek

Mezei Szabolcs: Nekem már Topolyán van feladatom

Légiósok
13 perce

Gálfi Dalma nem jutott főtáblára Cincinnatiben

Tenisz
18 perce

Puskás Ferenc két mondata a döntőben – keressük a magyar futball legjobb idézetét!

Magyar válogatott
53 perce

Az FTC teljesen dominált a szünetig; a két csapat mindent a budapesti visszavágóra tartogat – bolgár lapszemle

Bajnokok Ligája
1 órája

Baráth Péter: A Rakównál ragaszkodtak hozzám, bíznak bennem

Labdarúgó NB I
1 órája

Csongvai Áron: Egy percre sem lazsálhatunk az ETO ellen

Európa-konferencialiga
1 órája

Szabó János: Élmény lenne a Fiorentina paksi fellépése, de előbb a Zsitomirt kell legyűrni

Európa-konferencialiga
2 órája

Csütörtöki sportműsor: pályán az ETO FC és a Paks a Konferencialigában

Minden más foci
9 órája
Ezek is érdekelhetik