Noha még folyamatban van a Maty-éri Széchenyi István Evezős és Kajak-kenu Központ felújításának közbeszerzési pályázata, a létesítmény vezetői már ezen a héten megkezdik a meder leürítését, majd a lehalászást. Hogy miért? Mert szeretnék, ha az eredményhirdetés után néhány nappal már megkezdődnének a munkálatok a Maty-éren.
Horváth András, a létesítmény igazgatója elmondta, a következő hónapokban bruttó körülbelül 350 millió forintos beruházás zajlik a pályán. Az állami költségvetésből finanszírozott átalakítás során mederfelújítást végeznek, kicserélik a szél- és áramlásálló Albano rendszerű bójatartó kötélzetet (a neve onnan származik, hogy először az olasz Albano-tavon használták), korszerűsítik az indítómólókat, s kiteljesítik a partvédelmet, amelyet az 1997-es teljes leeresztés és a 2006-os munkálatok alatt 1000 méterig végeztek el.
„A mostani átalakításoknak köszönhetően közelebb kerülnek a lelátókhoz a pályák, tréfásan úgy mondanám, vizes oroszlánbarlangot alakítunk ki, ami mindig is nagy vágya volt Baráth Etelének, a Magyar Kajak-kenu Szövetség elnökének – mondta Horváth András.
– Az evezést érintő változás, hogy sikerül nyolcsávosra bővítenünk a Maty-ért, vagyis U23as korosztályig bezárólag nemzetközi versenyek megrendezésére is alkalmas lesz a pálya. A Nemzetközi Evezősszövetség pedig áldását adta arra, hogy a szabályokban lefektetett 13.5 méteres szélesség helyett 12.5 méteresek legyenek a pályák, mert csak így tudjuk megoldani a nyolc sávot. Majdnem teljes egészében felújítjuk tehát a vizes centrumot, mindössze két munka nem valósul meg: a szigetre bevezető híd megépítése és a szigeten futó aszfaltút elkészítése. Ha utóbbi is megvalósul, onnan is lehet majd közvetíteni a kajak-kenu és evezősversenyeket.”
Ezen a héten tehát elkezdik a Maty-ér leeresztését, amely három hetet vesz igénybe, ahogy márciusban a feltöltés is. Horváth András szerint egy kicsit feszes lesz az időrend, de április 20-ra mindennek készen kell állnia az idényrajtra.