Rettenetes hőség és magas pá ratartalom – ez fogadta a pilótákat Misanóban, az első időmérő edzésen. „Mintha Malajziában lennénk…” – foglalta össze a tapasztalatait Talmácsi Gábor, akit a nagy meleg bár kifárasztott, nem zavart meg a száguldásban, sőt…
A szervizcsapat a brnói viadal tapasztalatait felhasználva változtatott a vázgeometrián, így javult az első gumik tapadása, és könnyebben lehet kanyarodni az Apriliával. A nyolcadliteres géposztály címvédője úgy fogalmazott: sokkal vezethetőbbé vált.
Az eredmény pedig önmagáért beszél: Talmácsi nemcsak a délelőtti szabadedzést nyerte meg, hanem a délutáni időmérést is.
„Bejött, amire számítottunk, a motor viselkedése teljesen megváltozott a brnói viadalhoz képest, most tényleg könnyedén lehet vele gyorsan menni – mondta Talma, aki azt is elárulta, maradt még benne néhány tizedmásodperc. – Az utolsó körben még tovább javíthattam volna az eredményemen, ám egy pillanatra elveszítettem a koncentrációt, s az a néhány tizedmásodperc sokat számított a végén. Ez azonban azt jelenti, hogy bőven lesz még lehetőség javulni szombaton.”
Ami az újjáépített pályát illeti, a magyar pilóta szerint lassúbbnak tűnik (bár az időeredmények nem ezt mutatják), de neki fekszik. S a végeredmény szempontjából ez a legfontosabb.
A 250 köbcentis kategória magyar versenyzője, Tóth Imre kénytelen volt kihagyni a brnói viadalt (szilánkos ujjtörését a futam hetében műtötték), s most több mint egy hónap után ült újra motorra. Napi négy órát tölt a mobilklinikán, ahol jegelik a kezét és csillapítják a fájdalmát. „Egy ujjal fékezek és az egész jobb kezem elfárad estére, de nem zavar, mert végre újra versenymotoron ülhetek” – mondta Tóth, aki mindenképpen szeretne részt venni a vasárnapi versenyen. A szabadkártyával induló Győrfi Alen egyelőre nem futotta meg a limitet a viadalon, de lesz még egy időmérő edzés, hogy ezt megtegye.