Ugyanúgy kezdődött, mint az összes többi versenyhétvége – talán csak egy kicsit jobban várta mindenki. Mert öt hét (a MotoGP esetében egy hónap) után a motorosok kiéheztek a versenyzésre, hogy folytatódjon végre a világbajnoki küzdelem, hogy újra lehessen száguldani.
Talmácsi Gábor napja a megszokott rend szerint zajlott, talán csak annyiban különbözött a többi versenyhétvégétől, hogy Brnóba a pálya közelsége miatt elég volt csütörtök reggel elindulnia. Aztán következett a megbeszélés a csapattal (hoztak új motorblokkot, amelyet az egyik szabadedzésen bizonyosan kipróbál a magyar), majd pedig a pályabejárás – ezúttal nem gyalog, hanem robogóval.
„Sok minden változott Brnóban, az aszfalt minősége teljesen más, és néhány helyen kivágták a fákat, úgyhogy most jobban belátni a pályát – kezdte a 125 köbcentis kategória magyar címvédője. – A rázókövek is mások, és az idei előírásoknak megfelelően műfű van mögöttük. Az aszfalt még elég koszosnak tűnik, de ez mindig így van, szerintem szombatra már jó lesz a tapadás.”
Talma világbajnokként egyébként is az érdeklődés középpontjában áll a futamokon, de mióta kiderült, hogy jövőre a Magyar Nagydíj is szerepel a programban (szeptember 20-ra tervezik az addigra elkészülő Balatonringen), még többen kérnek interjút az Apriliapilótától. No és Brnóban örök téma, hogy hány magyart várnak, hiszen ez a mieink „hazai versenye”. Nos, tavaly körülbelül negyvenezren voltak, és az idén is legalább ennyire számítanak – csak a piros-fehér-zöld „élő zászlóban” ötezer ember szurkol majd a mieinkért.
„Mindig is különleges verseny volt ez számomra a magyar drukkerek miatt, s most is készültem számukra egy kis meglepetéssel – árulta el Talmácsi. – Szombaton új sisakban motorozom majd, ami csak az ő tiszteletükre készült, de többet nem mondhatok róla. Csak még annyit, hogy nagyon szép... Jaj, de szép!” – ujjongott Talma, ami azt jelenti, hogy nemcsak a nézők örülnek majd, hanem ő is, hogy örömet szerezhet.
Reméljük, nemcsak a sisak, hanem az eredmény miatt is lesz ok a mosolyra, hiszen a hét végén elkezdődik a világbajnokság hosszú hajrája: az elkövetkező tíz hétben hét versenyre kerül sor a sorozat október 26-i befejezéséig.
A 250 köbcentis kategóriában Tóth Imre sajnos nem lesz ott a rajtnál – bár a magyar versenyző már szerdán elutazott Brnóba, az orvosok nem engedik neki, hogy elrajtoljon. Amint arról már beszámoltunk, Tóth a múlt hét közepén szenvedett sérülést az egyik edzés után – gumipakolás közben szilánkosra tört a jobb gyűrűsujja –, hétfőn megműtötték, és bár jókora varrás éktelenkedik a kezén, elszánta magát arra, hogy motorra ül pénteken. Csakhogy a világbajnokság hivatalos orvosa és a brnói pályán szolgálatot teljesítő doktor nem értett egyet ezen szándékával.
„A műtét után félkómásan kijöttem Brnóba, hátha meggyőzhetem az orvosokat, hogy jól vagyok, engedjenek versenyezni, de azt mondták, túl friss a varrat, amely ha szétnyílik, még rosszabb állapotba kerülök, és akkor még a misanói indulás is veszélybe kerülhet. Szomorú vagyok, mert nagyon szerettem volna legalább megpróbálni, hogy megy a motorozás, de nem lehet...” – kesergett Tóth, aki 2002-es világbajnoki bemutatkozása óta (vagyis 107 futam után) először kénytelen kihagyni versenyt.