Hangulatos, csöndes városka Ieper, a főtere azonban ezen a hétvégén olyan, mintha egy felbolydult méhkas választotta volna otthonául. Mindenhol színes sátrak, alattuk szorgoskodó szervizcsapatok, s folyamatosan jönnek-mennek a versenyautók.
A kisvilágbajnokságnak is titulált IRC-sorozat harmadik futamát rendezik itt a hét végén, s bár maga a verseny csak péntek délután kezdődik (s a késő estébe nyúlóan folytatódik), már csütörtökön nagy volt a nyüzsgés, hiszen a hivatalos teszt éppúgy hozzátartozik a viadalhoz, mint kabáthoz a gomb.
Senki sem hagyja ki, elvégre ekkor lehet először versenyautóval ráhajtani a belga utakra – az elmúlt két napban tréningautóval, utcai tempóban zajlott az itinerírás, most aztán végre lehet egy kicsit keményebben nyomni a gázt.
A hétszeres bajnok ifjabb Tóth János tavaly is járt már itt, úgyhogy neki nem mondtak túl sok újat a gyors, szűk, jellemzően derékszögű kanyarokkal tarkított gyorsasági szakaszok. Tagai Róberttel nyugodt tempóban tréningeztek, figyelve arra, hogy a pályabejárásra megadott időintervallumot (reggel héttől este tízig) úgy használják ki, hogy a lehető legtöbbet tapasztalják.
„Próbáltuk úgy beosztani a három pályabejárási lehetőséget, hogy az egyik mindig reggel legyen, a másik este, lehetőleg tíz óra tájban –
mondta ifjabb Tóth. – Szerencsére itt még este tizenegykor sincs sötét, úgyhogy ha tartjuk magunkat az időtervhez, legrosszabb esetben is csak szürkületben teljesítjük az utolsó szakaszt. Tetszenek a pályák, remélem, gyorsak is leszünk rajtuk a Peugeotval.”
Bútor Róbert és Tóth Imre először próbálja ki magát a belga pályákon, bár maga az IRC hangulata számukra sem idegen. A Suzukival viszont az idén versenyeznek először, úgyhogy biztosan izgalmas lesz az első néhány szakasz.
„Precízen kell autózni, s száz százalékig megbízni a navigátorban, mert a pályák eléggé keskenyek, hibázni nem szabad, különben az ember egy jó mély árokban találja magát – mondta Bútor. – A negyvenhárom kilométeres szakasz extra nehéz lesz, de készülünk rá, nagyon.”
A belgiumi verseny pénteken hat gyorsasági szakasszal kezdődik.