A Ford taktikájának „áldozata” lett a franciák négyszeres világbajnoka, Sebastien Loeb – pontosabban szombaton kiderül, hogy valóban áldozat lesz-e belőle, vagy a nehézségek ellenére nyerő pozícióban vág majd neki a záró napnak.
Történt ugyanis, hogy a gyári fordosok – Mikko Hirvonen és JariMatti Latvala – pokoli gyorsak voltak a Török-ralin, az utolsó gyorsasági szakasz végétől nem messze azonban csapatutasításra lassítottak, és tulajdonképpen maguk elé engedték a négyszeres világbajnok Loeböt. No nem sokkal (négyen vannak 2.2 másodpercen belül), csak éppen annyira, hogy szombaton is ő induljon az élről, vagyis ő takarítsa előttük a murvás utat.
A fent említett két pilótán kívül még Gigi Galli és Henning Solberg is beszállt a taktikai harcba – utóbbi azonban nem számolt elég jól, minimum egy tizedmásodpercet elnézett, mert ennyivel került Latvala elé a második helyre… No persze, ez már csak tréfa, a lényeg azonban, hogy a fordosok tartanak annyira Loebtől, hogy ezt meghúzták, másrészt valaki nagyon jól számol a csapatukban, hiszen Latvala harmadikként rajtol egész nap, a hátránya pedig mindössze 1.1. másodperc.
„Azt az utasítást kaptuk, hogy lassítsunk, ennek következtében többször is majdnem leestem az útról – vallotta be a fiatal finn pilóta. – A harmadik rajthely azonban nem tesz elbizakodottá, mert Loeb nagyon gyors pilóta, hatalmas csatára számítok szombaton is.”
Hirvonen (aki ezen a napon a legveszélyesebb volt) úgy vélte, üldözőnek jobb lenni, mint üldözöttnek, Loeb pedig a profik nyugalmával fogadta a történteket.
„Nem történt semmi – mondta a francia. – Én mentem elöl, ők látták az időimet, én nem az övékét. Nem tehettem mást, mint autóztam, és vártam, mi történik. Az egész nem számít túl sokat…”
Az első öt pilóta (Loeb, H. Solberg, Latvala, Galli, Hirvonen) másodpercekre menő küzdelmébe nem szállt be a korábbi norvég világbajnok Petter Solberg, viszont a taktikai húzásoknak köszönhetően mindössze 49 másodpercre csökkent a hátránya a hatodik helyen.






