A világbajnokság idei legsűrűbb hónapja következik, júniusban négy nagydíjat rendeznek, amelyek meghatározóak lesznek a végeredmény szempontjából. Aki az összes futamot megnyeri (persze a jelenlegi kiegyensúlyozott mezőnyben nincs túl sok esély egyvalaki sikersorozatára), száz pontot szerez, és elhúzhat a mezőnytől.
De maradjunk egyelőre az Olasz Nagydíjnál. Mugello a világbajnokság egyik legpatinásabb helyszíne (23. alkalommal szerepel a naptárban), és az egyik olyan pálya, amelyen mindig nagyon izgalmas versenyeket vívnak egymással a pilóták.
„Át lehet gondolni több variációt, de ezen a pályán talán az a legjobb, ha az ember nem sokat töri a fejét, hanem egyszerűen csak húzza a gázt, ahogy bírja. Ha túlbonyolítjuk, könnyen elveszíthetjük a versenyt” – mondta Talmácsi, aki jó néhány új alkatrészt kapott a hétvégére. Gino Borsoi, a csapat sportigazgatója például azzal biztatta, hogy néhány újításnak köszönhetően „találtak” néhány pluszlóerőt, így az alsó fordulatszámtartományban jobban tud majd gyorsítani, és úgy tűnik, a kanyarodáskor tapasztalt gondok is megoldódnak.
„Papíron gyorsabban fordul majd a motor, aztán majd pénteken meglátjuk, a gyakorlatban is megvalósul-e. Egyelőre esik, és péntekre is ezt ígérik, aminek most nem nagyon örülök, hiszen kedvezőbb lenne szárazon kipróbálni az újításokat” – folytatta Talma.
A nyolcadliteres kategória magyar címvédőjének szép emlékei vannak erről a pályáról, hiszen 2005-ben itt aratta pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét (tavaly negyedik lett), s nem mellesleg ezt a versenyt mindig a születésnapja környékén rendezik, így általában feltöltődve érkezik. Most is rengeteg ajándékot kapott (szerdán töltötte be 27. életévét), a legnagyobb mégis az, hogy az idén először édesanyja és édesapja is a helyszínen szurkolja végig a versenyt.
A futam legnagyobb sztárja a nyolcszoros mugellói győztes Valentino Rossi. A város Rossilázban ég, főleg hogy az olasz a legutóbbi viadalon átvette a vezetést a világbajnokságon, és az örökranglistán a győzelmek és érmek tekintetében utolérte a spanyol Angel Nietót (90 győzelem, 139 dobogós hely). A Doktorral kapcsolatos hír, hogy a Yamaha mesés ajánlatokkal akarja megtartani: kész lenne évi 15 millió eurót is fizetni neki, de életre szóló szerződés sem zárható ki. Hasonló ajánlatot csak a Formula–1 korábbi királya, Michael Schumacher kapott a Ferraritól.