Amint az várható volt, Kimi Räikkönen következmények nélkül megúszta, hogy a Monacói Nagydíj hajrájában elkövetett hibája miatt az alagútból kijövet nekicsúszott az élete legjobb versenyét teljesítő, a Force India-Ferrarival a negyedik helyen haladó Adrian Sutilnak. A fiatal német pilóta csapata feljelentette a finnt, Mike Gascoyne technikai igazgató szerint ugyanis fordított esetben egy vagy két viadalról eltiltották volna Sutilt.
A sportfelügyelők szerint nehezen tudta volna elkerülni Räikkönen a balesetet, így a körülményekre hivatkozva – tegyük hozzá: teljesen jogosan – nem marasztalták el a világbajnokot. Így is kellemetlenül érezte magát, ő nem szokta ekkora bajba sodorni vetélytársait.
„Hideg volt a fék, leblokkolt, és onnan kezdve nem tudtam mit csinálni – mondta Räikkönen. – Elhiszem, hogy szomorúak, hiszen nagyon ritkán kerülnek ilyen jó pozícióba. Sajnálom Adriant, de hiába fékeztem, nem tudtam irányítani a kocsit és elkerülni az ütközést. Én is értékes vébépontokat veszítettem, ezen a futamon minden rosszul sült el.”
Sutil nem feltételezett szándékosságot, de rendkívül csalódott volt az elmaradó vb-pontok miatt.
„Óriási verseny volt, ám sajnos szomorú lett a vége – fogalmazott a német. – Meg lehetett volna a negyedik hely, ezért óriási balszerencse, hogy Kimi megcsúszott, és nekem jött. Nem vagyok bolond, hogy azt képzeljem, szándékosan csinálta. Találkoztunk, bocsánatot kért, ami mutatja, milyen nagy sportember. Bele kell törődnünk a történtekbe, ami nagyon nehéz, hiszen száraz pályán lehetetlen megismételni ezt a teljesítményt, ez volt a legnagyobb sanszunk ebben az idényben.”
Sutil nemigen került volna a negyedik pozícióba, ha a 14. körben nem ütközik össze Nick Heidfeld és az őt az extrém esős gumikon rendkívül lelkesen támadó Fernando Alonso. A spanyol a pálya leglassúbb pontján támadta az ötödik helyen haladó németet, de összeütköztek, és mindketten visszaestek a mezőny végére.
„Túlságosan merész volt az extrém esős gumikra váltani, nem esett elég intenzíven az eső – mondta Alonso. – Éppen ezért tudtam, hogy nem sokáig leszek gyorsabb a többieknél, és sürgetni akartam az előzést. Ha valahol, abban a kanyarban nem lehet előzni, nem is tudom, mit gondoltam. Kétségtelen, hogy én szúrtam el mindkettőnk versenyét.”
Heidfeldnek sem használt ez az eredmény, a német ugyanis egyre jobban gyengélkedik, nem tudja felidézni tavalyi formáját, és Robert Kubica árnyékában szerepel. A csapatvezetőség javulást sürget tőle, miközben attól tart, lemarad a Ferraritól és a McLarentől. Ám a BMW-nek, akárcsak a McLarennek, van egy nagy előnye a Ferrarival szemben: egyetlen pilótára összpontosíthatja erejét.
Amíg ugyanis a Ferraritól Räikkönen és Felipe Massa is a vb élcsoportjában van, a McLarentől csak az éllovas Lewis Hamilton, a BMW-től pedig Kubica vehető számításba, ez pedig egyszerűbbé teszi az istálló feladatát. A BMW és a McLaren vezetősége is bevallotta, hogy lélektanilag rengeteget jelentett ez a diadal, ugyanis kezdték elveszíteni a hitüket, hogy a zsinórban négy győzelmet arató Ferrarit meg lehet még verni.
„Vezetjük az egyéni pontversenyt, és az idén egyetlen célunk van: megszerezni ezt a koronát” – árulta el Martin Whitmarsh, a McLaren csapatigazgatója.